بررسی فنی بازی Prey

مقدمه و نقد کوتاه داستان Prey

اولین نسخه از عنوان Prey برای طراحانش آنقدر خوب بود که ذهن آنها را برای ساخت ادامه بازی ترغیب کند! در همین زمان و درست اواسط سال ۲۰۱۱ میلادی بود که حقوق بازی Prey به استدیو بازی سازی بتسدا «Bethesda» منتقل شد، اما در همان زمان خبرهایی از لغو پروژه ساخت نسخه دوم این بازی به گوش میرسید که در نهایت تایید شد. شایعات ساخت بازی تا مراسم E3 سال ۲۰۱۶ ادامه داشت تا اینکه در آن مراسم، بتسدا «Bethesda» و آرکان استدیو «Arkane Studios» اعلام کردند قرار است نسخه جدیدی از این بازی به نام Prey ساخته شود.

پس از تاخیرهای فراوان، نسخه جدید Prey با تِم فضایی و دنیایی پر از موجودات بیگانه برای کنسول های Xbox One، PS4 و پلتفرم PC معرفی شد. Prey جدید ارتباطی با نسخه قبلی خودش نداشت و حالا از ویژگی های کاملاً جدیدی بهره میبرد که آن را از نسخه اورجینالش متمایز میکرد. روایت داستانی بازی مربوط به یک دنیای تخیلی است در آن جان اِف کندی (رییس جمهور سابق آمریکا که ترور شد) از حادثه ترور جان سالم به در میبرد و همین مورد شروعی بر معادلات داستانی بازی است.

بررسی فنی بازی Preyپس از آن؛ جان اِف کندی سرمایه گذاری سنگینی روی پیشرفت برنامه فضایی آمریکا انجام میدهد و موفق میشود مرکز تحقیقاتی مشترکی را با سازمان فضایی شوروی برای پیشبرد برنامه فضایی ایجاد کند. در ادامه و با در دست گرفتن برنامه های فضایی مشترک بین آمریکا و شوروی (روسیه)، از یک ماهواره روسی به منظور پایگاه تحقیقاتی و مطالعاتی موجودات غیر زمینی استفاده میشود. این برنامه تا زمان زنده بودن جان اِف کندی ادامه پیدا میکند و سر انجام پس از مرگش توسط موسسه TranStar خریداری شده و به Talos تغییر نام پیدا میکند.

موسسه TranStar برای بهبود زندگی انسانی، موجود غیر‌ زمینی به نام «تایفون» را به مرکز تحقیقاتی می آورد تا از نتایج حاصل شده برای پیشبرد برنامه بهبود زندگی انسانی استفاده کند. اما آزمایشات اشتباهی که روی آنها صورت میگیرد، منجر به آزادی یکی از این موجودات میشود و او نیز به واسطه تغییرات و معادلات شیمیایی موفق میشود تا کنترل کامل مرکز تحقیقاتی Talos را بدست بگیرد. این اتفاقات منجر به حوادثی میشود که مهمترین آنها تل پورت «Teleporting» دیگر موجودات نژاد «تایفون» به سمت زمین میشود.

بررسی فنی بازی Preyمیمیک ها «Mimic»؛ فانتوم ها و آمورفوس ها را میتوانیم در دسته بندی های مختلفی از نژاد «تایفون» قرار دهیم که برای نابودی بشریت، به صورت مداوم در حال رشد و تکثیر خودشان هستند.

بررسی فنی بازی Prey

نمیتوان انکار کرد که بازی Prey روی اکثر سخت افزارها به خوبی اجرا میشود. حتی کارت گرافیک ضعیفی همچون GTX 1050 در رزولوشن ۱۰۸۰p به طور میانگین ۶۰ فریم رندر میکند که به نسبت دیگر عناوین موجود در بازار رقم فوق العاده ای محسوب میشود. بر خلاف انتظاراتی که از شاهکار GTX 1080 Ti میرود، برای اجرای رزولوشن ۴k، استفاده از GTX 1080 کافی به نظر میرسد. Prey به طور متوسط حدود ۴ گیگابایت مصرف حافظه سیستمی دارد که رقم مطلوبی است و البته این مقدار به وشدت وابسته به رزولوشن مورد استفاده کاربر است.

بتسدا «Bethesda» برای بازی Prey یک بسته بافت رزولوشن سطح بالا منتشر کرده که از لحاظ بصری تغییرات بسیاری مناسبی را در بازی ایجاد میکند. مشخصاً نتیجه این بسته افزایش مصرف حافظه رَم سیستم است و به همین پیشنهاد میکنیم از سیستمی متشکل از ۸ گیگابایت حافظه استفاده کنید تا علاوه بر این بازی، در دیگر عناوین جدید هم به مشکل نخورید.

CryEngine مهمترین چاشنی عنوان Prey محسوب میشود که از ویژگی های مهمی همچون Per-Pixel Real-Time Lighting برای سیستم روشنایی و نورپردازی، انعکاس «Reflection»، انکسار «Refraction»، اثرات حجمی مربوط به گرمای محیط «Volumetric Effects» و بافت های متحرک «Animated Textures» در جهت شبیه سازی پنجره ها،  سوراخ گلوله «Bullet Holes» و همینطور سطوح مختلفی که در تعامل با انعکاس نور خورشید هستند پشتیبانی میکند.

استفاده از این موتور گرافیکی بر خلاف موتور گرافیکی id Tech 4 عنوان قبلی است. با این حال CryEngine در طول سالیان گذشته خودش را به خوبی اثبات کرده و از بهینه سازی های مختلفی بهره مند شده، اما برنامه ای برای پشتیبانی از پلتفرم DirectX 12 در این موتور گرافیکی دیده نمیشود. این مورد هیچ ایرادی ندارد و همچنان میتواند به عنوان یکی بهترین موتورهای گرافیکی در بازی سازی استفاده شود. از طرفی به واسطه استفاده از چهارمین نسل موتور گرافیکی CryEngine کیفیت گرافیکی بازی یکی از بهترین ها در بین دیگر عناوین است و تلاش میکند تصاویر بصری واقع گرایانه تری به نسبت دیگر عناوین به نمایش بگذارد.

برای بررسی فنی Prey از Day 1 Patch استفاده شده و به طور پیش فرض، اگر از GTX 1080 Ti مجهز به ۱۱ گیگابایت حافظه ویدئویی استفاده کنیم، در رزولوشن ۱۶۰۰×۹۰۰ مصرف حافظه ای معادل ۳۰۴۰ مگابایت، در ۱۹۲۰×۱۰۸۰ مصرفی معادل ۳۱۱۰ مگابایت، در رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰ مصرفی معادل ۳۳۹۴ مگابایت و در رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰ مصرف حافظه گرافیکی معادل ۴۱۳۹ مگابایت بر ثانیه خواهیم داشت. این اعداد و ارقام نشان میدهند در مصرف حافظه ویدئویی با عنوان کاملاً بهینه ای طرفیم و تقریباً تمامی کارت های بازار میتوانند بازی Prey را با کیفیت مطلوبی اجرا کنند.

بنابراین مهم نیست که مقدار حافظه ویدئویی «VRAM» کارت گرافیک شما چه قدر است. نکته جالب ارقام بالا اینجاست که با افزایش رزولوشن، مصرف حافظه ویدئویی افزایش زیادی ندارد و به طور کلی در یک حالت بسیار بهینه قرار گرفته است. در حالت کلی؛ عنوان Prey در نسخه PC از مشکلات متعددی رنج میبرد که با بروز رسانی های مختلف حل شده و توانسته نظر مثبت منتقدین را به خودش جلب کند.

منبع Guard3d
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...

نوشته شده در تحلیل فنی

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی مانیتور Samsung CFG70 27-Inch gaming

بررسی مانیتور Samsung CFG70 27-Inch gaming

تاريخ بررسي: ۲۶ آبان, ۹۶
بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

۱۹ مرداد, ۹۶

9.0

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

۶ مرداد, ۹۶

9.6

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

۲۶ تیر, ۹۶

9.8

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

۲۳ اردیبهشت, ۹۶

9.2

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
ویدئو لایو اکشن بازی Quantum Break
شاخه: تحلیل فنی

بررسی فنی بازی Quantum Break

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است