بازی Halo-5-Guardians

عنوان جدید هیلو ۵: نگهبانان «Halo 5 Guardians» آخرین بازی ساخته شده در سری بازی های معروف به هیلو «Halo» است که توسط استدیو ۳۴۳ اینداستریز ساخته شده‌ به صورت انحصاری برای کنسول بازی Xbox One مایکروسافت ساخته شده است. Halo 5 Guardians اولین عنوان از این سری است که قرار است به صورت ۶۰ فریم اجرا شود و این مورد در نسخه بتای بازی تا حدودی تحقق پیدا کرد. در واقع در نسخه بتای بازی شاهد ۶۰ فریم شدن بازی در بخش تک نفره بودیم، در حالی که در بخش چند نفره این موضوع کمی مشکل ساز است و در زمان شلوغ شدن صحنه توان برابری با سری ندای وظیفه «Call Of Duty» را نیز ندارد.

به همین دلیل و برای جلوگیری از افت فریم در بخش چند نفره از تفکیک پذیری داینامیک «Dynamic resolution» استفاده کرده که نشان میدهد تفکیک پذیری بازی ۱۰۸۰p نیست و بین ۱۱۵۲×۸۱۰، ۱۱۶۸×۸۱۰ و ۱۴۴۰×۸۴۰ در نوسان است تا ثبات فریم بازی حفظ شود. این مقدار فریم موجب شده خبری از حالت «Split-Screen» یا تقسیم صفحه نمایش به دو قسمت مجزا برای انجام بازی دو نفره نباشد. تفکیک پذیری داینامیک به خوبی برای ۶۰ فریم شدن بازی پیاده سازی شده و نتیجه خوبی برای ۳۴۳ اینداستریز به همراه داشته است.

هیچ مشکلی در مختصات صفحه بندی تصاویر دیده نمیشود و مقدار X و Y تصویر به صورت کاملاً آزادانه در صفحه حرکت میکند که نشانه پایداری فریم ریت بازی در تفکیک پذیری های مختلف است. این عمل موجب افزایش عملکرد بازی در دو بخش تک نفره و چند نفره میشود و نتیجه خوبی در اجرای بازی در صحنه های شلوغ دارد. کمترین تفکیک پذیری ثبت شده در بازی ۱۱۵۲×۸۱۰ بود که که مشکلی در کیفیت بصری بازی ایجاد نمیکند.

مقدار تفکیک پذیری Halo 5 Guardians اصلاً مشکل ساز نیست، اما زمانی که این مورد را با کم سطح ترین حالت Anti-Aliasing تصور کنیم به نتایج جالبی نمیرسیم! به همین دلیل در نقاط بسیاری از نقشه بازی با تصاویر بعضاً تار همراه با دندانه شدن تصویر «Aliasing» مواجه میشویم که خوب با این شرایط زیاد هم جای تعجب نیست. از طرفی از تکنیک Texture-Filtering هم به خوبی استفاده نشده و این تکنیک اثرات خوبی در بازی ندارد، به طوری که برخی سطوح به صورت منحنی و غیر طبیعی در بازی دیده میشوند که از لحاظ بصری خیلی جالب به نظر نمیرسد.

برخی مواقع شاهد صحنه های شلوغی در نقشه های مختلف بازی هستیم که همین موضوع موجب افزایش بار کاری پردازنده شده و در نتیجه شاهد افت فریم بازی هستیم که نتیجه منفی زیادی برای بازی ندارد. اما استفادهاز منابع و انیمشن های زیاد برای کاراکترهای بازی و هوش مصنوعی موجب شده ۶۰ فریم در برخی مواقع ثباتش را از دست بدهد و تا ۳۰ فریم هم افت فریم داشته باشد. در واقع استدیو ۳۴۳ اینداستریز برای هر بخش از سیستم انیمیشن جداگانه ای استفاده کرده که نتیجه آن لطمه خوردن گیم گلی سریع و مهیج نسخه های قبلی سری Halo است.

Halo 5 Guardians بهترین سکانس های سینماتیک سری Halo را در خودش جای داده و علاوه بر سیستم منو بسیار کاربردی و زیبا شاهد تکنیکی ترین سکانس های تاریخ این سری هستیم که به صورت از پیش رندر شده طراحی شده اند. البته این مورد محدود به اولین و آخرین سکانس بازی است، در حالی که سکانس ها یا همان میان پرده های سینماتیک بازی به صورت زنده «Real-Time» رندر میشوند که به خوبی نماینگر موتور قدرتمند بازی است.

گیم پلی Halo-5-Guardians

تمام میان پرده های سینماتیک بازی از تکینک هایی همچون Depth of Field و ساسه زنی پیشرفته استفاده میکنند و با استفاده از بهترین روش های نورپردازی به صورت ۳۰ فریم بر ثانیه پخش میشوند که نمای بسیار زیبایی به مراحل اکشن بخش تک نفره بخشیده اند. سیستم نورپردازی Halo 5 Guardians همچون دیگر عناوین سری Halo در بالاترین سطح ممکن خودش قرار دارد و به صورت داینامیک یا زنده روی اجسام موجود در بازی تابانده شده و بازتابش در بازی نمایش داده میشود. این سیستم آنقدر دقیق طراحی شده که حتی مقدار سختی/نرمی یا زبری/صافی اجسام هم در نوع بازتاب نور موثر است.

گیم پلی Halo-5-Guardians

سطح فلزی، اجسام سختی همچون سنگ و صخره ها و شن و ماسه موجود در بازی بسیار واقعی به نظر میرسند که نشان از دقت عمل سازنده در اجرای این سیستم دارد. البته ایرادای هم دارد. مثلاً در موارد زیادی دیده شده که سطوح پلاستیکی موجو د در بازی بازتاب نور جالبی ندارند و بسیار مصنوعی به نظر میرسند. سیستم نورپردازی بازی به صورت کاملاً از پیش رندر شده «pre-calculated lighting» طراحی شده و به منظور بهبود سرعت بیشتر پردازش سایه های زنده «dynamic shadows» و منابع نوری محدود «light sources limited»، به عناصر فعال موجود در صحنه اختصاص پیدا کرده است.

گیم پلی Halo-5-Guardians

در واقع برای افزایش سرعت پردازش یا همان رندرینگ «Rendering» نورپردازی از یک سری ترفند ویژه استفاده شده تا کیفیت بصری بازی بیشتر از آن چیزی که هست نمایش داده شود. مثلاً سایه های زنده «dynamic shadows» به صورت گلچین شده برای بازیباز نمایش داده میشوند، در حالی که دندانه دار بودن یا تیز بودن آنها مشخص است. موضوع یا مشکل مهمتری بازی اینجاست که خود بازی به طور اتوماتیک بین کیفیت مختلف بازی تغییر حالت میدهد که درنهایت موجب بی ثباتی در بازی میشود.

اثرات آلفا «Alpha effects» یکی دیگر از تکنیک های مهم بازی است که موجب افت فریم بازی میشو که البته استدیو ۳۴۳ اینداستریز برای این مشکل دو راه حل اختصاص داده است. حالت اول این است که «اثرات آلفا» با کیفیت پایین رندر میشوند و سپس در محیط استفاده میشوند و دوم اینکه وقتی زاویه دید بازیباز به «اثرات آلفا» نزدیک شد، این اثرات به صورت محو شده نمایش داده میشوند! در واقع هر دو حالت برای کاهش Halo 5 Guardians از لحاظ فنی بازی بی نظیری نیست، اما روان اجرا شدندش تاثیر بسیار خوبی بر گیم پلی بازی دارد.

بخش تک نفره کیفیت چندان بالایی ندارد و به نظر نا امید کننده است، با این حال شاید Halo 5 Guardians یک نسخه تست برای Halo بعدی باشد!فریم ریت بازی استفاده میشوند که در مراح مختلف به صورت ترکیبی دیده میشوند.  کیفیت بافت های بازی هم تعریفی ندارد و با توجه به تفکیک پذیری داینامیک بازی انتظار کیفیت بیشتری از بافت های بازی میرفت. این مورددر مراحل اصلی بازی به وضوح قابل رویت است. مثلاً رد تایر ماشین بر روی زمین بسیار بی کیفیت است و مناع لذت بردن بازیباز میشود.

همچنین در برخی موارد مشاده شده که سطح جزئیات پایین سطوح موجود در بازی از لحاظ بصری بازی را بی کیفیت نشان میدهد. در واقع استدیو ۳۴۳ اینداستریز این بخش را هم به صورت داینامیک طراحی کرده است. بدین معنا که مقدار جزئیات سطوح با توجه به فاصله بازیباز به آنها تغییر میکند. یعنی هر چه نزدیک تر باشید با سطوح پر جزئیات تری برخورد میکنید که البته این مورد بیشتر در خط داستانی مستقیم بازی دیده میشود و در گوشه و کنار مراحل به این صورت نیست.

در آخر هم اضافه کنیم که ۳۴۳ اینداستریز موفق شده بازی درخور توجهی عرضه کند. Halo 5 Guardians از لحاظ فنی بازی بی نظیری نیست، اما روان اجرا شدندش تاثیر بسیار خوبی بر گیم پلی بازی دارد. بخش تک نفره کیفیت چندان بالایی ندارد و به نظر نا امید کننده است، با این حال شاید Halo 5 Guardians یک نسخه تست برای Halo بعدی باشد! تمرکز سازنده روی ۶۰ فریم به هر قیمتی موجب شده بسیاری از ویژگی های مهم گیم پلی بازی قربانی شوند، اما در عوض تجربه سریع تر و نرم تری درگیم پلی بازی ایجاد شود. هیلو «Halo» یگر Halo بانجی نیست و نسل جدید Halo همین است.

راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...
  1. محمد2000 says:

    هیلو یکی از بهترین بازیهای تاریخ بازیهای کامپیوتری هست
    ای کاش این هیلو رو روی pc میدادن.
    نه به خاطر اینکه دستم از xo کوتاه هست به دلیل اینکه حیف این بازی بزرگه که اسیر محدودیتهای xo باشه
    تصور اینکه بشه با نهایت کیفیت در حد کاتسینهای بازی ۶۰ فریم ،اون هم با موس کیبورد
    به صورت حرفه ایی این بازی رو انجام داد خیلی هیجان انگیزه
    صد حیف و صد افسوس

    من با فایرفاکس مییام سایت هم سریع لود میشه
    قبلا با اپرا و اینترنت مخابرات میومدم پدر ادم درمیومد تا یه صفحه باز بشه.
    دیگه از اپرا و adsl مخابرات استفاده نکردم کلا با نصفه سایتهایی که من میرفتم مشکل داشت

    • حسین
      حسین says:

      هیلو شاهکاره، نسخه جدیدشم فکر کنم رکورد فروش گذاشته!

      الان اینترنت شما از کدوم شرکته!؟ مخابراتی که داشتید با همه سایت ها مشکل داشت؟
      باز جای شکرش باقیه الان تو لود سایت مشکلی ندارید. مشکلی داشتید بگید پیکیری بشه. 🙂

    • محمد2000 says:

      ۴g ایرانسل از این مودمهای سیم کارت خور استفاده میکنم
      کلا نظرم در مورد ایرانسل عوض شد اصلا قابل قیاس با adsl نیست
      نه خدارو شکر در کسری از ثانیه سایت لود میشه و مشکلی نیست
      ممنون

    • حسین
      حسین says:

      ۴ جی ایرانسل؟! چه جالب! یکی از دوستان ما هم ۴ جی ایرانسل دارن، اما تو لود سایت به شدت مشکل دارن! خونه اشونم طرفای مجیدیه هست، فکر کنم میشه منطقه ۱۵ تهران! باز جای شکرش باقیه سرویس ۴ جی ایرانسل شما کیفیت خوبی داره

  2. ravi says:

    اول از همه سپاس بابت مطالب خوبت

    البته ۳۴۳ اینداستریز قبلا روی HALO 4 کار کرده بود و روی ۳۶۰ یکی از چشم نوازترین گرافیک ها مخصوصا تو بخش نورپردازی رو داشت و استدیو واقعا خوبیه ولی قدرت Xbox One از یک طرف و انتظار طرفدارها از استدیو برای Halo نسل هشتمی هم از یه طرف باعث شده که بازی توی بعضی جاها ضعف هایی هم داشته باشه!

    حسین عزیز من دلیل این همه تنفر بعضی از کاربرا رو نمیفهمم و توی اینترنت پر شده از کاربرهایی که به دلایل نامعلوم از شرکت ها و گجت های مختلف تنفر دارن و همیشه هم بیانش میکنن!

    • حسین
      حسین says:

      خواهش میکنم راوی جان، من خودم به شخصا هیلو ۴ و نسخه جانبی بعد از اونو روی x360 تموم کردم و واقعا ازش لذت بردم. بازی ۳۰ فریم بود و از بس جالب و جذاب بود که دو بار تمومش کردم! هنوزم دوست دارم یه بار دیگه بازیش کنم 🙂 ۳۰ فریم بود دیگه، نمیدونم این ۳۴۳ اینداستریز واسه چی رو ۶۰ فریم کلید کرده! تمام بازی فدای ۶۰ فریم شده!

      تنفر یا نظر یا گفتار هر شخص و میشه دیدگاه شخصی اون طرف دونست. بهتره اون دیدگاه یا نظر یا هر چی به صورت احترام آمیز بیان بشه. یعنی باید خخودمون فرهنگمون و بالا ببریم و به بقیه احترام بذاریم تا بهمون احتارم گذاشته بشه. بعضی وقتا فن بازی، بعضی وقتا بی حوصلگی و بعضی وقتا جو زدگی میتونه عامل بیان تنفر از یه چیزی باشه! البته کلمه تنفر به نظرم شاید جالب نباشه، مخالف یا فن شاید گزینه بهتری باشه.

      ———————

      راوی جان یه سوال: شما تو لود سایت مشکلی ندارید؟ صفحات سایت براتون سریع لود میشه؟ از چه مرورگری استفاده میکنید؟

    • ravi says:

      من با اپرا سایت رو باز میکنم و سرعت لود سایت هم خیلی خوبه!
      🙂

    • حسین
      حسین says:

      بسیار عالی، اگر مشکلی بود حتما ذکر کنید تا پیگیری بشه 🙂

  3. امیر فوجی says:

    ایکس باکس وان و رایگانم بهم بدن نمیگیرم! مایکروسافت گند زده تو صنعت بازی! شعور بازی سازی ندارن! کاش همون چند وقت پیش که شایعه شده بود قراره بخش ایکس باکس مایکرو تعطیلبشه، اون بخش و میبستن از شرشون راحت میشدیم! اون از X360 و اینم از ایکس باکس وان!!! افتضاحه! بازم pS4 و میشه تحمل کرد و یه جای امیدی داره

حسین

زندگی نامه

نوشته شده در تحلیل فنی

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی کارت گرافیک MSI GTX 1050 Ti Gaming X 4 GB

بررسی کارت گرافیک MSI GTX 1050 Ti Gaming X 4 GB

تاريخ بررسي: ۱۲ بهمن, ۹۵
بررسی کارت گرافیک Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4 GB

بررسی کارت گرافیک Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4 GB

۱۴ دی, ۹۵

9.0

بررسی کارت گرافیک MSI RX 480 Gaming X 8 GB

بررسی کارت گرافیک MSI RX 480 Gaming X 8 GB

۹ دی, ۹۵

9.4

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

۱۶ آذر, ۹۵

9.0

بررسی مانیتور AOC Agon AG271QG

بررسی مانیتور AOC Agon AG271QG

۵ آذر, ۹۵

9.4

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
بنچمارک بازی Overwatch
شاخه: بنچمارک بازی ها

بنچمارک بازی Overwatch

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است