بررسی-فنی-بازی-God-of-War-3-Remastered

خدای جنگ «God of War» یکی از بهترین عناوین اکشن ماجراجویی ساخته شده توسط استدیو سانتامونیکا است که اولین سری آن برای کنسول PS2 و سومین نسخه آن برای کنسول PS3 عرضه شده بود. God of War 3 در واقع پنجمین قسمت از سری بازی‌های خدای جنگ «God of War» به شمار می‌رود که برای اولین بار در E3 2008 رونمایی شد. وقایع God of War 3 بعد از زنجیرهای المپ «God of War: Chains of Olympus»، خدای جنگ یک «God of War»، خیانت «God of War: Betrayal» و خدای جنگ دو «God of War II» اتفاق می افتد.

در مورد داستان بازی میتوانیم بگوییم که دقیقاً از جایی شروع می شود که کریتوس به زمانی می رود که تایتان ها در حال حمله به کوه المپ و المپ نشینان هستند؛ او سوار بر شانه ی «گایا» است که مستقیم از کوه بالا میرود تا به المپ نشینان برسد. اما درست در همین زمان است که المپ نشینان از قصر بیرون می آیند و به جنگ با تایتان ها می پردازند و در این میان هم «گایا» را از صخره های منتهی به المپ به پایین پرت میکنند. کریتوس پس از گذشتن از راه های طولانی و کشتن دشمنان زیاد به «پوسایدون» خدای دریا ها می رسد و او را از مجسمه ای آبی که دور خود ساخته بود بیرون می کشد و با دست خالی آنقدر آن را می زند تا له شود.

پوسایدون می خواهد از دره خود را به دریا بیاندازد تا قدرت بگیرد اما کریتوس چشم او را می ترکاند و گردنش را می شکند و به دریا می اندازد. با افتادن او به دریا طوفان بزرگی شکل میگیرد که نتیجه آن ناآرامی همیشگی دریاهای تحت فرمان پوسایدون است. صحبت ها در مورد المپ نشینان آنقدر زیاد است که ما در مقاله بسیار مفصلی به نام نا گفته های داستان بازی سری God of War به بررسی کامل و موشکافانه آن پرداختیم که پیشنهاد میکنیم به هیچ عنوان از دستش ندهید.

به هر حال؛ پس از مدت ها شایعات، نسخه ریمستر شده ای از God of War 3 به نام God of War 3 Remastered برای کنسول PS4 سونی عرضه شده که قصد داریم در این بررسی فنی به صورت اجمالی به آن نگاهی بیندازیم و ببینیم چه تغییراتی داشته است. God of War 3 تاکید زیادی روی این موضوع دارد که یک ریمستر میتواند علاوه بر رزولوشن بالا، نرخ فریم مناسبی رادر کنار گیم پلی بهبود یافته ارائه کند. در واقع God of War 3 را میتوانیم یک بنچمارک بصری خیره کننده در PS3 نام گذاری کنیم.

عنوانی که از سطح جزئیات خیره کننده ای برخوردار است و از لحاظ بصری یکی از شاهکارترین عنوانین ۲۰۱۰ محسوب میشد. نسخه ریمستر God of War 3 شروعی بسیار هیجان انگیزی دارد و تا ۳۰ دقیقه ابتدای بازی در تمامی درگیری ها شاهد نرخ فریم قفل شده ۶۰ فریم هستیم و نهایت افت فریمی که در این لحظات مشاهده میشود، مربوط به درگیری ها است که این مقدار افت فریم بین ۲-۳ فریم است. God of War 3 Remastered یکی از با ثبات ترین ریمسترهای موجود در بازار است که به خوبی میتواند رزولوشن ۱۰۸۰p را با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه رندر کند.

مقدار ثبات بازی تا اندازه ای بهبود یافته که در تمامی مراحل بازی، حتی در زمان شدیدترین نبردها هیچ گونه افت فریمی مشاهده نمیشود و اگر هم افت فریمی دیده شود، آنقدر ناچیز است که تاثیری روی یم پلی بازی نمیگذارد. God of War 3 Remastered در گیم پلی هم یک سرو گردن از نسخه مرجع God of War 3 بهتر است و با گیم پلی بهبود یافته مواجه میشویم که بسیار بی عی و نقص عمل میکند. در واقع God of War 3 Remastered همان چیزی است که استدیو سانتا مونیکا میخواست در God of War 3 کنسول PS3 به شما نشان دهد. همان پتانسیلی که به دلیل محدودیت PS3 دیده نشد.

از نظر مقدار فریم دهی و افت فریم باید عرض کنیم که در تست های صورت گرفته God of War 3 نسخه مرجع و ریمستر شده، پایین ترین نرخ افت فریم PS3 رقمی معادل ۲۸ فریم بر ثانیه است و همین مقدار در PS4 معادل ۵۶ فریم بر ثانیه به ثبت رسیده است. به معنای دیگر در کنسول PS3 و در زمان مبارزات و صحنه‌های اکشن QTE با نرخ فریم شناوری معادل ۳۵ تا ۴۵ فریم بر ثانیه مواجه ایم و این نرخ هنگامی به پایین‌ترین سطح خود می‌رسد که موتور بازی در حال بارگذاری مراحل و اشیاء درون بازی باشد.

با این حال ما همچنان با یک گیم پلی روان و سریع رو به رو هستیم و این به راحتی میتوانیم حس کنیم در حال تجربه عنوانی هستیم که روان تر از ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا میشود. با این حال وقفه های مختلفی از ۱۶ تا ۳۳ میلی ثانیه در بازی ثبت شده که در بعضی موارد موجب عدم عملکرد صحیح دکمه های بازی میشود. به طوری که در زمان فشردن دکمه ها، حرکات اکشن کریتوس دیر انجام میشود که البته بسیار محدود است و مشکل جدی در روند بازی ایجاد نمیکند.

در جمع بندی کلی مقدار نمونه برداری افت فریم روی هر دو کنسول به طور میانگین ۲۱,۴۲۱ بار افت فریم ثبت شده که از این مقدار فقط ۱۳ فریم بر ثانیه (معادل ۰.۰۶%) در کنسول PS4 و ۵,۹۴۷ بار افت فریم (معادل ۲۷.۷۶%) در کنسول PS3 افت فریم ثبت شده است. این نتیجه به وضوح نشان میدهد نسخه God of War 3 Remastered کنسول PS4 از عملکرد و ثبات بسیار بالایی برخوردار است و تجربه بسیار نرم و روانی را به بازیکنان ارائه میدهد که در نسخه مرجع God of War 3 کنسول PS3 امکان پذیر نبود.

اگر به طور خلاصه تر بخواهیم توضیح دهیم، باید بگوییم که این مقدار کاهش افت فریم در نسخه ریمستر موجب میشود با فشردن دکمه ها، عکس العمل های سریع تر و روان تری از کریتوس ببینید که نتیجه آن مبارزات بسیار لذت بخشی است که در نسخه مرجع God of War 3 کنسول PS3 دیده نمیشود. این تغییرات و عکس العمل های سریع از کمبو ها تا ضربات مختلف و بدست آوردن نتایج مختلف در اجرای صحنه‌های اکشن QTE دیده میشود که نتیجه آن لذت بخش تر شدن بازی God of War 3 Remastered است.

به عنوان مثالی دقیق برای ثبات فریم در کیفیت بهتر بازی میتوانیم به مرحله The Chain of Balance روی هر دو نسخه مرجع و ریمستر اشاره کنیم. در نسخه ریمستر و در زمان جست و خیز و پرش و جا خالی دادن از صخره های در حال ریختن، حتی در آخرین لحظات با فشردن دکمه X میتوانیم از مهلکه جان سالم به در ببریم، حال آنکه همین مورد نسخه مرجع PS3 با انبوهی از شکست های پیاپی همراه است که تنها دلیلش افت فریم های ناگهانی است که موجب دیر عمل کردن دکمه X میشود و در نتیجه شما نه تنها به واسطه بازی خودتان، بلکه به خاطر افت فریم میبازید!

از دیگر پیشرفت های مهم بازی میتوان به افزایش رزولوشن بازی به ۱۰۸۰p ثابت همراه با تکنیک Anti-alising اشاره کرد. در نسخه PS3 بازی از تکنیک MLAA استفاده شده بود که در نسخه ریمستر شده به ۲x MSAA ارتقا یافته است. از نظر بصری، کیفیت هر دو نسخه مرجع و ریمستر یکسان است و تنها استفاده از تکنیک Multi Sampling موجب افزایش جزئیات و زیبا شدن اشیاء و جزئیات محیط God of War 3 Remastered شده است. در نسخه ریمستر بر خلاف نسخه PS3 شاهد جزئیات بیشتری هستیم که این مورد را میتوان در چهره پیچیده شخصیت کریتوس و ریزه کاری های زره کریتوس مشاهده کرد.

بررسی-فنی-بازی-God-of-War-3-Remastered

همین امر موجب شده هیچ لبه تیزی در نسخه ریمستر دیده نشود و تمامی لبه های تیز و دندانه دار به لبه های صاف و نرم تبدیل شوند که علاوه بر جزئیات بالا، از نور پردازی و یفیت بصری بهتری هم برخوردار شده اند. استفاده از رزولوشن ۱۰۸۰p کیفیت بصری بسیار زیبایی به God of War 3 Remastered بخشیده و موجب شده در فاصله نزدیک جزئیات و ریزه کاری های محیط بازی بیشتر به چشم بیاید و ارزش کار سانتامونیکا بیش از پیش معلوم شود.

در بخش میان پرده های سینماتیک بازی تغییری ایجاد نشده و همچون کیفیت بازی به ۱۰۸۰p تغییر کرده اند. اما سوالی که پیشی می آید این است که با قدرت PS4 چه طور استدیو هولسیل اگوریتم و استودیو سانتا مونیکا نتوانستند میان پرده های بازی را به صورت Real Time اجرا کنند؟!  به صورت کلی تغییرات بصری بازی در کیفیت تصویر ۱۰۸۰p فقط از نزدیک و برای افرادی که هر دو نسخه مرجع و ریمستر شده را تجربه کرده اند قابل تشخیص است و میتوانند به خوبی تفاوت نسخه ریمستر و اورجینال را متوجه شوند.

God of War 3 Remastered چیزی جز یک پورت با ثبات از نسخه PS3 بازی به نسخه PS4 نیست. God of War 3 Remastered را از این جهت پورت میگوییم که تغییر شگرفی در کیفیت گرافیکی و بافت های بازی ایجاد نشده و تنها تغییرات بازی به افزایش رزولوشن به ۱۰۸۰p و ۶۰ فریم شدن بازی برمیگردد. با این حال این موارد را نمیتوان نقص بازی برشمرد و با وجود طراحی هنری و صحنه‌های اکشن فوق‌العاده‌ ای که در بازی دیده میشود، همچنان میتواند به عنوان یک بازی بی نظیر شناخته شود.

منبع eurogamer
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...
  1. Olivia says:

    بهترین وبسایتی که تاحالا دیدم.ازتون متشکرم

  2. POUYA says:

    به نظر من که خود نسخه ps3 واقعا کیفیت فوقولاده بالایی داشت و داره من وقتی بازیش میکنم لذت میبرم

حسین

زندگی نامه

نوشته شده در تحلیل فنی

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

تاريخ بررسي: ۱۹ مرداد, ۹۶
بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

۶ مرداد, ۹۶

9.6

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

۲۶ تیر, ۹۶

9.8

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

۲۳ اردیبهشت, ۹۶

9.2

بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

۲۷ اسفند, ۹۵

9.3

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
مادربرد گیمینگ B150I Pro Gaming/Aura
شاخه: بررسی سخت افزار,مادربرد

بررسی اختصاصی مادربرد گیمینگ ASUS B150I Pro Gaming/Aura

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است