بررسی فنی بازی Gears of War Ultimate Edition

ساخت و توسعه بازی جدید کلیف همزمان بود با مراحل تبلیغاتی Xbox 360 مایکروسافت. پس از اینکه مایکروسافت از آماده نشدن Halo 3 به عنوان بازی زمان انتشارش مطمئن شد، به سمت استدیو Epic و بازی جدید آنها یعنی Gears Of War رفت. غول نرم افزاری خیلی زود سرمایه گذاری برای ساخت و اتمام سریعتر بازی را بیشتر کرد تا بازی در زمان لانچ کنسول و همراه با کنسول آماده بازی کردن باشد.اما تا به اینجای کار هنوز مشکلات بازی جدی و پر رنگ نشده بودند.

با  این حال و پس از اینکه بازی به انحصار مایکروسافت درآمد، مشکلات زیادی بر سر راه ساخت بازی به وجود آمد که اصلی ترین آنها مخالفت پیتر مور (مرد اول بخش سرگرمی مایکروسافت در آن زمان) با خشونت بی حد و مرز بازی و سلاحی بود که اره برقی در زیرش نصب شده بود.اما پس از نمایش بی نظیر بازی در E3 سال ۲۰۰۴ و نقدهای مثبت منتقدین از اولین بازی نسل بعد، مرد اول مایکروسافت یعنی بیل گیتس با حمایت خود از سلاح اره برقی و خشونت این بازی سرمایه گذاری و زمان انتشار آن برای X360 را تایید کرد.

سرانجام سری Gears of War به عنوان عظیم ترین فرنچایز پس از Halo توسط Epic Games و با پشتیبانی مالی مایگروسافت در نوامبر ۲۰۰۵ به صورت انحصاری برای کنسول X360 منتشر شد. با وجود اعلام انحصاری بودن این بازی برای x360، مایکروسافت یک نسخه از آن را با کمک استدیو خلاق People Can Fly برای پلتفرم PC منتشر ساخت که شامل قابلیت های جدید و سطوح مبارزات مختلف به علاوه پشتیبانی از امکانات Windows Live بود. تا به حال چهار شماره از این سری منتشر شده که داستان کلی هر چهار شماره مربوط به سیاره Sera و حوادث و اتفاقات پیرامون آن است.

مایکروسافت موفق شد با Gears of War رکورد فروش را د ر۱۰ هفته اول فروش بشکند. Gears of War با بیش از ۳ میلیون نسخه فروش در ده هفته اول رکورد سریع ترین فروش بازی های ویدئویی سال ۲۰۰۵ و همچنین پرفروش ترین بازی Xbox Live سال ۲۰۰۷ را از آن خود کرد. در حال حاضر سری Gears of War جزو پنج بازی برتر تاریخ X360 از لحاظ فروش است و از سال ۲۰۰۵ تا ماه سپتامبر سال ۲۰۰۸، مایکروسافت موفق به فروش بیش از پنج میلیون نسخه از این بازی شده که آماری خیره کننده است.

سری Gears of War در طول سه شماره خود همواره با پیشرفت های گرافیکی همراه بوده که ماحصل آنرا در نسخه آخر میتوان دید که به جرات میشود نسخه آخر این سری را به همراه بازی کرایسیس جزو برترین عناوین کنسولی از نظر گرافیکی نامید. پس از چنین موفقیت عظیمی بود که در نسل جدید، مایکروسافت مجموع این بازی را تحت عنوان Gears of War Ultimate Edition برای ویندوز و Xbox One عرضه کرد و علاوه بر تغییرات گسترده، نرخ فریم بازی را به ۶۰ فریم بر ثانیه رساند تا لذت بازی را دو چندان کند.

از لحاظ فنی Gears of War Ultimate Edition را میتوان یک دوباره سازی کامل از سری Gears of War دانست که شامل بافت‌ها، مدل‌ها و افکت‌های جدیدی است که در سراسر گیم پلی بازی مشاهده میشوند. درواقعتغییرات صورت گرفته در بازی بیشتر از آن چیزی است که فکرش را میکردیم، منتهی از این نظر به Halo 2: Anniversary و تغییرات گسترده این بازی نمیرسد. Gears of War Ultimate Edition با کیفیت بصری ارتقا یافته ۱۹۲۰x1080p و با افکت FXAA بروز رسانی شده و از نظر مقایسه شاهد دو بازی کاملا متفاوت در نسخه Edition و نسخه مرجع ۳۶۰ بازی هستیم.

از منظر نورپردازی Gears of War 3 را میتوان روشن ترین بازی سری Gears of War نامید و در نسخه Edition شاهدیم که سیستم نورپردازی بازی به شدت ارتقا یافته و موجب شده بیشترین بهبود را در بخش نورپردازی بازی شاهد باشیم. استفاده از فناوری Unreal Lightmass موجب شده با نورپردازی نرم تر و صاف تری در سراسر نقشه بازی مواجه شویم که بعداً به موتور Unreal Engine 3 اضافه شد. در Gears of War Ultimate Edition خبری از بافت‌های سطحی نسخه اورجینال بازی نیست و علاوه بر لود سریعتر بافت های بازی شاهد پردازش آب بهبود یافته در بازی هستیم که جلوه بهتری به بازی بخشیده است.

کیفیت سایه پردازی بازی به لطف افزایش وضوح فول اچ دی بازی کیفیت بی نقصی پیدا کرده و با پیشروی در نقشه بازی شاهد افزایش کیفیت شاخ و برگ‌ درختان، افزایش تعداد خرابه‌ها و تاثیرات تخریبی بیشتر بر اثر انفجار هستیم که به لطف کنسول جدید Xbox One از قدرت رندر بهتری برخوردار شده اند. در اکشن های بازی و درگیری های فیزکی بازی شاهد نرمی و انطعاف پذیری بسیار خوبی از کاراکترهای بازی هستیم که به لطف ۶۰ فریم شدن بازی به خوبی حس میشوند و از نظر بصری کیفیت مناسبی به بازی بخشیده اند.

از طرفی اندکی پارگی تصویر در برخی از صحنه‌ها و حرکات آرام به چشم می‌خورد که خیلی اذیت کننده نیست و بیشتر در مواقعی ایجاد میشود که در شعاع انفجارهای مختلف نبرد قرار میگیرید. نکته قابل اشاره این است که نرخ ۶۰ فریم مخصوص بخش چند نفره بازی است و در بخش تکنفره یا داستانی با نرخ ۳۰ فریم مواجه میشویم که البته اذیت کننده نیست. البته از مزیت های ۳۰ فریم بودن گیم پلی بخش داستانی بازی میتوان به جزییات و افکت‌هایی با درجات بالاتر اشاره کرد که در نتیجه کیفیت بصری بازی را افزایش میدهند.

مشکلات نسخه کامپیوتر (PC)

پس از عرضه بازی، یکی از مشکلاتی که صدای طرفداران بازی را درآورد، مشکل سرعت اجرای بازی Gears of War Ultimate Edition توسط کارت های AMD بود. بدین معنا که Gears of War Ultimate Edition برای کارت های AMD بهینه نشده و تنها برای کارت های گرافیک انویدیا بهینه سازی شده است. در تست رزولوشن ۴K بازی که با کارت گرافیک  R9 Fury X صورت گرفته شاهد غیر فعال بودن قابلیت PhysX هستیم که همین مورد در میزان استفاده از پردازنده تاثیر بسیار بالایی دارد.

Gears of War Ultimate Edition

در واقع به دلیل همین مشکل، بازی Gears of War Ultimate Edition روی کارتی همچون GTX 980 Ti با سرعتی تقریباً دو برابر R9 Fury X رندر میشود و اگر در همین حالت افکت های محیطی نور فعال شود با مشکل شدید افت فریم و ارورهای ناگهانی مواجه میشوید. در حال حاضر اگر مشکل اجرای بازی روی PC برایتان وجود دارد، بهتر است تنظیمات گرافیکی Gears of War Ultimate Edition را روی پایین ترین حالت ممکن قرار دهید یا اینکه با استفاده از آخرین درایور گرافیکی AMD از شر این مشکل خلاص شوید.

البته بخش اعظم این مشکل مربوط به کاربرانی است که از ویندوز ۱۰ استفاده میکنند و اینطور میتوان برداشت کرد که پورت این بازی برای ویندوز ۱۰ با مشکل جدی درایوری مواجه است. این مشکل موجب خرابی تصویر و افت فریم شده و بهتر است حتی از فعال کردن قابلیت انویدیا G-Sync هم بپرهیزید. خاموش کردن Ambient Occlusion و غیر فعال کردن G-Sync در کنار استفاده از رزولوشنی کمتر از ۱۹۲۰×۱۰۸۰ برای رفع مشکل پیشنهاد شده است. البته این مشکلات با آخرین درایور AMD مرتفع شده و مشکلی در اجاری بازی دیده نمیشود.

منبع eurogamer
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...
  1. ravi says:

    سپاس حسین جان!

    فضای مطالب جدید یه مقدار تغییر کرده ولی همچنان عالی و بی نقص!

حسین

زندگی نامه

نوشته شده در تحلیل فنی

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

تاريخ بررسي: ۱۹ مرداد, ۹۶
بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

۶ مرداد, ۹۶

9.6

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

۲۶ تیر, ۹۶

9.8

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

۲۳ اردیبهشت, ۹۶

9.2

بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

۲۷ اسفند, ۹۵

9.3

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
بنچمارک بازی Outlast 2
شاخه: بنچمارک بازی ها

بنچمارک بازی Outlast 2

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است