بررسی فنی far cry primal

فار کرای پرایمال «Far Cry Primal»  جدیدترین بازی اکشن ماجرایی یوبی‌سافت مونترآل است که در تاریخ  ۲۳ فوریه ۲۰۱۶ برای کنسول‌های PS4 و Xbox One عرضه شده است و قرار است در تاریخ ۱ مارس ۲۰۱۶ نیز برای پلتفرم PC منتشر شود. در موردداستان بازی هم اطلاعات زیادی در دست نیست و تنها نکته داستانی بازی این است که در عصر حجر اتفاق می‌افتد و شخصیت اصلی بازی تنها بازمانده یک گروه شکارچی به نام «تاکار» است که با جلوتر رفتن داستان، تبدیل به رهبر قبیله می‌شود

خبر خوب این است که از لحاظ فنی Far Cry Primal تمام موارد مهم عناوین قبل از خودش را حفظ کرده که از این موارد میتوان به محیط های گسترده، عمق دید بسیار زیبا «draw distances»، سیستم نورپردازی جامد «solid lighting model» و … اشاره کرد. اما خبر بد این است که از بازی در هر دو زمینه گرافیک و گیم پلی به اندازه کافی تغییر نکرده و انتظارات بصری بیشتری از این عنوان میرفت که این گونه نشده است. با این حال میتوان گفت با عنوان بسیار لذت بخشی مواجه ایم که میتواند ما را برای ساعت های متمادی سرگرم کند.

حجم عملیات پس پردازش «post-processing» استفاده شده در بازی بسیار بیشتر از نور پردازی حجمی «volumetric lighting» و افکت های دیگر است و با وجود استفاده گسترده از تکنیک های مختلف شاهدیم که بازی Far Cry Primal به مرتب روان تر و بهتر از Far Cry 4 اجرا میشود. با این حال همان فریم بافر ۱۰۸۰p روی PS4 دیده میشود و برای Xbox One هم یک جایگزین واقعی «native» در نظر گرفته شده تا از نظر کیفیت بصری، هر دو کنسول در یک سطح قرار بگیرند.

بررسی تکنیکی بازی Far Cry Prima

با توجه به استفاده از سطوح پیشرفته تکنیک AA (عدم لبه های سخت برای تجزیه و تحلیل) میتان گفت که ایراد گرفتن از مقدار رزولوشن بازی کار دشواری است و درواقع کیفیت رزولوشن بازی روی همان ۱۴۴۰×۱۰۸۰ بازی Far Cry 4 است که به زیبایی هر چه تمام تر روی کنسول های PS4 و Xbox One پیاده سازی شده است.

در واقع نمایش کلی بازی بسیار تمیز و بدون مشکل است و به نظر میرسد اگرچه در Far Cry Primal از همان فناوری HRAA نسخه های پیشین استفاده شده، ولی میتوان آن را یک post-process anti-aliasing هوشمند در کنار استفاده مناسب از تکنیک super-sampling (از داده های قبلی فریم خودش برای صاف و بهینه کردن یک جریان استفاده میکند) دانست که نتیجه آن بهبود فراوان بازی و بر طرف کردن ایرادات نسخه های قبلی است. کیفیت بازی به قدری بهینه و مناسب است که تفاوت Far Cry Primal روی Xbox One و PS4 به حداقل ممکن رسیده است.

نسخه PS4 به خوبی از همان ۴ نسخه super-sampling بازی Far Cry 4 استفاده میکند و همین مورد روی Xbox One با دو فریم اختلاف به نسبت کنسول سونی دیده میشود. افکت های استفاده شده روی هر دو کنسول هم بسیار شبیه یکدیگرند و تفاوت آنچنانی ندارند. دره های عظیم ما قبل تاریخ و جنگ هایی انبوه که به طور آزادانه ای از تکنیک نور پردازی حجمی «volumetric lighting»، افکت ذرات و عناصر پس پردازش «post-processing» استفاده میکنند؛ نمای بصری بی نظیری برای بازی ایجاد کرده اند که تا پیش از این دیده نشده است.

سیستم انیمیشن کاراکترهای بازی و حیوانات در مقایسه با Far Cry 4 بهبود زیادی داشته و چهره کاراکترهای بازی هم در میان پرده های بازی «cut-scenes» بهتر به نظر میرسد. برداشت های اولیه اینطور نشان میدهد که فراتر از چیزی که موتور دنیا «Dunia» برایمان به تصویر کشیده، مادر دنیای بسیار شبیه به Far Cry 4 بازی میکنیم! شباهتی غیر قابل انکار که با توجه به موتور یکسان هر دو بازی، در اکثر نقاط محیط وحش بازی هم دیده میشود. البته تغییرات کلی زیادی در بازی داده شده تا حس متفاوتی نسبت به آنچه میبینیم داشته باشیم.

Far Cry 4 از افت فریم و پارگی صفحه محسوسی روی Xbox One برخوردار بود، اما Far Cry Primal تجربه اولیه نرم و صاف تری در اختیارمان گذاشته و به نسبت Far Cry 4 از کیفیت و ثبات به مراتب بیشتری روی کنسول های بازی برخوردار است. گذشته از اندکی افت فریم و پارگی صفحه، برای عملکرد بهتر، مقدار فریم ریت بازی روی ۳۰ قفل شده تا تجربه بهتری به بازیباز منتقل شود. در زمان دویدن و حرکات دوربین، گاهی اوقات لرزش های شدیدی دیده میشود که بسیار خفیف و نا محسوس است و در فریم ریت تاثیر چندانی ندارد.

یوبی سافت به خوبی توانسته بهینه سازی های بسیاری روی موتور دنیا «Dunia» انجام دهد و میتوان گفت که از لحاظ فنی Far Cry Primal بازی بسیار  بهتری به نسبت Far Cry 4 است و نسخه Xbox One این بازی هم از ثبات و کیفیت بهتری در اجرای جنگ های انبوه برخوردار است. اما نکته مشترک بین هر دو نسخه از بازی شکار و کاوش در محیط بازی و مبارزاتی است که در هر دو نسخه یکسان است. در کل Far Cry Primal روی هر دو کنسول نسل هشتمی عملکرد یکسانی دارد.

بررسی تکنیکی بازی Far Cry Prima

هر دو کنسول PS4 و Xbox تجارب قابل بازی بسیار مناسبی ارائه میکنند و اگر Far Cry 4 را تجربه کرده باشید، میدانید در Far Cry Primal چه چیزی در انتظارتان است و بهتر بگوییم که هیچ چیز شگفت انگیزی برایتان در Far Cry Primal وجود ندارد. از نظر شفافیت تصویر و رزولشون هم نسخه PS4 از کیفیت به مراتب بیشتری استفاده میکند و نسخه Xbox One هم پا به پای نسخه PS4 حرکت کرده و در واقع هیچ مشکلی جدی در نسخه Xbox One دیده نشده که بازی را مختل کند. بنابراین با اجرای بازی روی هر کنسول میتوانید لذت ببرید.

در آخر هم اضافه کنیم که تجربه ۶۰ فریم بازی روی کنسول های نسل هشتمی ممکن نیست و تنها گزینه ای که میتواندن ۶۰ فریم صاف و روان را برایتان به همراه بیاورد، نسخه PC بازی است که علاوه بر جلوه های بصری بیشتر، از کیفیت فریم ریت بهتری هم برخوردار است.

منبع eurogamer
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...
  1. روزبه says:

    به شخصه لذتی از این بازی نبردم، بازی از نظر من همون کلون فار کرای ۴ هست و تفاوتیم با اون نداره، جدیدا هم یوبی سافت نقشه دو بازی و با هم مقایسه کرده و به این نتیجه رسدن که نقشه هر دو بازی یکی هستن! تفاوت تا چه حد آخه! میشه گفت فارکرای ۴ با گرافیک بهتر روی کنسول های نسل هشتم!

حسین

زندگی نامه

نوشته شده در تحلیل فنی

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

تاريخ بررسي: ۱۹ مرداد, ۹۶
بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

۶ مرداد, ۹۶

9.6

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

۲۶ تیر, ۹۶

9.8

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

۲۳ اردیبهشت, ۹۶

9.2

بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

۲۷ اسفند, ۹۵

9.3

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
adm-logo
شاخه: AMD/ATI,پیشنهاد سردبیر,تحلیل فنی

بررسی و تحلیل | AMD برنده نسل جدید کنسول ها

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است