بازی Assassin's Creed Syndicate

انقلاب صنعتی فرانسه: کیش یک آدم‌کش: سندیکا

این نهمین قسمت از سری اصلی اساسینز کرید است که داستان آن ۷۵ سال پس از اتفاقات نسخه کیش یک آدم‌کش: وحدت «Assassin’s Creed: Unity» رخ میدهد. داستان بازی در لندن ۱۸۶۸ و دوران انقلاب صنعتی و ﺩﺭ ﺩﻭﺭﻩ ﺗﺎریک ملکه ویکتوریا ﺩﺭ ﺷﻬﺮ ﻟﻨﺪﻥ اتفاق می افتد و نقش اصلی بازی به عهده برادر و خواهری دوقلو به نام‌های جیکوب و ایوی فرای است. شاید در گذشته Assassin’s Creed Unity از نظر فنی بازی بلند پروازانه ای به نظر میرسید.اما در حال حاضر اینطور نیست و یوبی سافت در آخرین نسخه از موتور بازی سازی خود، هر عنصری که فکرش را کنید، ارتقا داده است.

موتور بازی همچون موتور بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain یک موتور رندرینگ physically-based lighting مبتنی بر نورپردازی است. بدین معنا که اصول رندرهای موتور بازی Assassin’s Creed Syndicate مبتنی بر قوانین فیزیک نور است. امروزه بازی Unity یکی از زیباترین عناوین PC است و این زیبایی و چشم نوازی بودن بازی برای بسیاری جای سوال دارد. ولی متاسفانه در کنسول هیچ جذابیتی ندارد. از منظر فریم ریت هم آنقدر بی کیفیت است که نسخه PS4 بازی تنها اندکی بهتر از نسخه Xbox One است.

بازی Assassin’s Creed Syndicate جدیدترین عنوان استدیو یوبی سافت است که قرار نیست مثل Assassin’s Creed Unity باشد. حتی دیگر خبری از مشکلات و باگ های عجیب و غریب بازی هم دیده نمیشود. عنوان جدید از سری Assassin’s Creed فعلا متایی کمتر از حد انتظار داشته، اما روند رشد رو به جلویی به نسبت ۲-۳ عنوان قبلی خودش داشته است. همان موتور AnvilNext عنوان قبلی در Syndicate هم حضور دارد.

به ویژه اینکه بازی به صورت upscaling ساخته شده است. بدین معنا که کیفیت بصری بازی روی بسیاری از مانیتورهای بزرگ «upscaling» میشود تا به اصطلاح با ابعاد مانیتور تنظیم شود. کنسول PS4 از یک چیپ Upscaler استفاده میکند که میتواند تصاویر را به ۱۰۸۰p مقیاس دهی کند. upscaling در واقع نو سازی ابعاد رندر شده تصاویر بازی است که قرار است بدون توجه به کیفیت پایین (مثلاً ۷۲۰p) روی مانیتور Full HD با کیفیت بالاتری (مثلاً ۱۰۸۰p) نمایش داده شود. با این توضیحات باید بگوییم که بازی Syndicate روی هر دو کنسول PlayStation 4 و Xbox One با کیفیت ۹۰۰p اجرا میشود که تقریبا همان کیفیت تصویر عنوان سال قبل یوبی سافت است. 

قابلیت بازی چند نفره «multiplayer» در Assassin’s Creed Syndicate حذف شده است. بدین معنا که co-op ای که سال گذشته برای اولین بار در این سری قرا گرفت، دیگر در Syndicate وجود ندارد و شما نمیتوانید در حالت دو نفره «co-op» برادر و خواهری دوقلو به نام‌های جیکوب و ایوی فرای را در خط داستانی Syndicate بازی کنید. این مورد زمانی مهمتر میشود که بدانیم هر کدام یک از این شخصیت ها نقاط ضعف و قوط خودشان را داشتند و حتی همکاری دو نفره «co-op» در برخی موارد میتواند عاملی کلیدی در پیشبرد مراحل بازی باشد.

همچنین با اطمینان میتوان گفت که تعداد NPC های بازی در مقایسه با جمعیت زیاد NPC های Unity تا حد زیادی کاهش یافته و شاید بشود گفت که این مقدار نماینده ۲.۳ میلیون جمعیتی هستند که در شهر لندن ملکه ویکتوریا ۱۸۶۰ سکونت داشتند. این قمدار در خیابان های شهر هم مشخص است، با این وسایل نقلیه بازی جای خالی NPC های نسخه قبلی را پر میکنند. این موارد نشان میدهد نوآوری های بازی در همان سطح عنوان Unity است و نکته مثبت و خوب بازی بازگشت چرخه شبانه روز داینامیک بازی است که قطعاً موجب افزایش واقع گرایی بازی میشود.

بازی Assassin's Creed Syndicateبازی Assassin's Creed Syndicate

همانند Unity بازی Syndicate هم روی ۳۰ فریم بر ثانیه قفل شده، با این تفاوت که به نسبت بازی قبلی از عملکرد بهتری برخوردار است. قبلاً Assassin’s Creed Unity را بررسی کردیم و باید بگوییم در برخی مواقع بازی واقعاً مضحکی به نظر میرسید. حتی بعد از عرضه به روز رسانی های مختلف هم تغییری در بازی صورت نگرفت. حتی با به روز رسانی های مختلف هم شاهد افت فریم بازی به زیر ۲۰ فریم بر ثانیه بودیم.

عجیب ترش این بود که گیم پلی بازی در نسخه PlayStation 4 بسیار ضعیف تر از نسخه رقیبش ظاهر شده بود. در واقع بازی Unity روی هیچ کدام یک از دو کنسول نسل هشتمی فریم ریت پایدار و ثابتی نداشت و افت فریم های زیر ۳۰ فریم زیادی در بازی دیده میشد. اما Assassin’s Creed Syndicate بهبود بسیار خوبی به نسبت بازی Unity داشته و اکثر مشکلات این بازی در Syndicate حذف شده است.

نسخه PlayStation 4 هم بهتر از نسخه Xbox One است. چیزی که در Unity، علی رغم مشکلات و باگ های بیشمارش برعکس بود! تمرکز سازنده در بازی جدید بیشتر بر روی کات سین ها و گیم پلی بازی بوده تا گرافیک! به همین دلیل با عنوانی به مراتب بهتر از Unity مواجه ایم و لذت گیم باز یهم بیشتر از Unity است. فریم ریت بازی در اکثر مواقع روی هر دو کنسول پایدار است و مشکل خاصی ندارد.

البته اندکی فات فریم در مناطق مختلف بازی دیده میشود و دقیقاً نقاطی که PlayStation 4 افت فریم دارد، در همان نقاط میزان افت فریم کنسول Xbox One بیشتر از کنسول سونی است. عملکرد کات سین های بازی روی هر دو کنسول هم جالب توجه است و به خوبی نشان میدهد چه گونه میتوان کیفیت یکسانی روی هر کنسول با یک موتور پدید آورد. نسخه PlayStation 4 بازی عملکرد بسیار روان تر، نرم تر و بهتری در ساسر گیم پلی بازی ارائه میکند و نشان میدهد به مراتب بهتر از نسخه Xbox One است.

فریم ریت نسخه Xbox One تا ۲۰ فریم هم کاهش میابد، در حالی که نسخه PlayStation 4 بهتر است و اکثر مواقع روی ۳۰ فریم قرا دارد. جالب اینجاست؛ زمانی که فریم کنسول سونی به ۲۷ فریم افت میکند، همان فریم در نسخه Xbox One چند فریم کمتر از فریم نسخه PlayStation 4 میشود! یکی از نکات مهمی که از نسخه Unity به بازی جدید ارث رسیده، ویژگی های بصری یکسان بازی Unity است. در واقع سازنده بازی با AnvilNext موفق شده کیفیت بصری بازی را روی هر دو کنسول به صورت ۹۰۰p رندر کند.

این کیفیت در کنار استفاده از افکت هایی همچون anti-aliasing و texture filtering میتواند موجب افزایش سطح بصری بازی شود. کیفیت Artwork های بازی روی هر دو کنسول بسیار بالاست و تفاوت بسیار کمی بین Artwork ها دیده میشود. میزان بافت ها و نرمال مپینگ «normal map» بازی در لباس کاراکترهای اصلی بازی به خصوص یقه های پیراهن سفید رنگ شخصیت مونث بازی «ایوی فرای/Evie» نشان دهنده این موضوع است. (اولین تصویر در بالا).

بازی-Assassin's-Creed-Syndicate

روش رندرینگ مبتنی بر فیزیک موتور بازی «Physically-based rendering» اجازه میدهد تا مواد و اشیاء موجود در بازی بسیار واقع گرایانه تر به نظر برسند و این حالت را نیز میتوان از نورهای منعکس شده از لباس کاراکترهای اصلی بازی دریافت. Assassin’s Creed: Syndicate روی هر دو کنسول با تفکیک پذیری ۹۰۰p و افکت post process anti-aliasing اجرا میشود که موجب افزایش کیفیت بصری بسیار عالی بازی شده است.

از آنجایی که بازی حالت upscaling شده دارد، استفاده از افکت های بالا موجب کاهش لبه های تیز در بازی میشود و بازی را نرم و صاف جلوه میدهد و اینطور به نظر میرسد که بازی ۱۰۸۰p پخش میشود. ابرهای داینامیک «dynamic cloud» و جزئیات زیاد یکی از جالب ترین بخش های گیم پلی شهر لندن است که از فراز ساختمان های بلند شهر به خوبی قابل مشاهده است. Draw distances روی هر دو کنسول یکسان است.

درنهایت به صورت کلی میتوان گفت Syndicate در مسیر مثبتی قرار گرفته و بر خلاف عنوان پر از باگ Assassin’s Creed Unity از کیفیت به مراتب بهتری برخوردار است. بازی ثبات خوبی ندارد، اما از باگ های آزار دهنده نسخه قبلی هم خبری نیست. مشخصاً عملکرد بازی به Assassin’s Creed 4: Black Flag نمیرسد، اما قطعاً به اندازه کافی خوب است. به خصوص نسخه PlayStation 4 که به نسبت Unity نسل گذشته روی همین کنسول به مرابت عالی تر و بهتر است.

منبع eurogamer
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...
  1. کامران says:

    سلام ببخشید بنچمارک این بازی رو تو سایتتون میزارین؟
    حقیقتش کارت من R9 290x
    خوب فریم نمیده .میخواستم ببینم رو کارتای دیگه عملکردش چطوره
    با تشکر از سایت خوبتون

  2. محمد says:

    دوباره حماسه ۹۰۰ p سی فریم ببخشید زیر ۳۰ فریم تکرار شد!!
    ماشالا به سونی ماکرو و amd با این کنسول ساختنشون
    بوی الرحمانشون از همین الان بلند شده .ماکرو هنوز عمراین کنسولا به ۳ سال نرسیده از کنسول نسل بعدیش حرف زده!!!!

    یه نکته ایی رو هم بگم Syndicate نسبت به unity از نظر کارایی و فریم بهیودی نداشته!
    این ثبات فریم بیشتر نسبت به unity به دلیل افت کیفیت بازیه
    Syndicate از نطر گرافیکی و شلوغی و پویایی محیط در برابر unity چند پله عقب تر هست

    • حسین
      Hossein says:

      خوب سعی کردن بازی بهینه ای بسازن، البته به نظرم موتور باز یمشکل داره و بهینه شده نیست. این مشکلات تو انحصاری ها کمتره

حسین

زندگی نامه

نوشته شده در تحلیل فنی

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

تاريخ بررسي: ۲۷ اسفند, ۹۵
بررسی کارت گرافیک MSI GTX 1050 Ti Gaming X 4 GB

بررسی کارت گرافیک MSI GTX 1050 Ti Gaming X 4 GB

۱۲ بهمن, ۹۵

9.0

بررسی کارت گرافیک Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4 GB

بررسی کارت گرافیک Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4 GB

۱۴ دی, ۹۵

9.0

بررسی کارت گرافیک MSI RX 480 Gaming X 8 GB

بررسی کارت گرافیک MSI RX 480 Gaming X 8 GB

۹ دی, ۹۵

9.4

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

۱۶ آذر, ۹۵

9.0

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
بازی-Fallout-4

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است