FH-9

Forza Horizon یکی از دو عنوان شبیه ساز ریسینگ ای است که رقابت تنگاتنگی با هم دارند، سال جاری را برای طرفداران این سبک بسیار جذاب کرده اند. گرچه بین هر دو بازی وجه مشترک های زیادی وجود دارد. از جمله رندر محیط بازی، مولتی پلیر و در نهایت کیفیت ارائه هر دو بازی(۱۰۸۰P) همراه با نرخ فریم ۳۰. هرچند بازی استدیو Playground قصد دارد تا پارا فراتر گذاشته و چیزی شبیه سبک open world را در ریسینگ ارائه دهد.

هر بازیکن آزاد است تا چالش هایی را که فکر می کند برایش هیجان آور است، امتحان کند. بررسی این ایده که تا چه حد می تواند مثبت عمل کند به طور واضح مشخص نیست ولی به زودی با عرضه بازی Forza Horizon 2 در این هفته می توان به خوبی متوجه این موضوع شد. بازی در جنوب ایتالیا و شمال فرانسه جریان دارد. مناطقی که از طبیعت بکری برخوردار هستند. محیط بازی و وسعت آن شما را به خود جذب خواهد کرد. طبیعت کنار جاده بی نظیر است. باید گفت در فستیوال هورایزن شما می توانید انواع محیط ها را تجربه کنید.

البته لازم است، اضافه کنیم فورزا هورایزن دو (Forza Horizon 2) آمده و به زودی بررسی کامل تری از این بازی زیبا منتشر خواهد شد. Draw Distance بازی عالی است. ساختمان ها، درخت ها و پوشش گیاهی دور دست همه کیفیت بالایی دارند. البته در دمو بازی نمی توانید تا هر جا که بخواهید پیش بروید. ولی به طور کلی در بازی هر جایی را که چشم بتواند ببیند، می توان در نوردید. بدین منظور از مراتع جنگلی و جاده های خاکی گذر خواهید کرد.

(LOD (level of detail برای هر منطقه از بازی خوب پیاده شده است اما در بخش بارگذاری چمن ها و شاخ و برگ درختان کمی کندی(لگ) وجود دارد. این مورد وقتی سرعت شما به بیش از ۱۰۰mph می رسد کاملا نمایان است(همچنین یک ناهماهنگی بین سایه آنها هم وجود دارد). تکسچرهای بازی خیلی دقیق پیاده سازی شده اند. البته بی دقتی در پیاده سازی بعضی بخش ها، کمی توی ذوق می زند. مانند تار و کدر شدن وضعیت جاده از فاصله دور!

برخلاف چند نقص گرافیکی بازی Forza Horizon 2 همچنان از نظر بصری در سطح بالایی قرار دارد. طبیعت چشم نواز کنار جاده و ساختمان ها به خوبی از دور قابل مشاهده هستند. از این رو شما احساس خواهید کرد، خود در جاده هستید. استفاده از ویژگی های پیشرفته physically-based  و رندر کردن آنها باعث شده است تا محیط و ماشین های بازی بسیار به چشم آیند.

تمام محیط اطراف نسبت به وضعیت تابش نور و منبع نور واکنش نشان می دهند. منبع نور بازی به صورت real time رندر شده است(از نور چراغ جلو ماشین ها تا نور مهتابی جاده ها در شب). برخی زمان ها در بازی به درجه ای می رسیم که می توان گفت ویژگی بصری photo-realistic به طور کامل پیاده سازی شده است. در دموی نمایش داده شده سیستم شبانه روزی بازی همچون بازی قبلی وجود دارد که به واسطه حرکت خورشید در آسمان به عنوان منبع نوری اصلی بازی شاهد تغییر در سایه ها و … ایم که موجب افزایش کیفیت بازی در زمان شب و روز میشود.

  • FH2-3
    تمامی انعکاس ها (شامل نور، درخسندگی و...) در بازی به صورت کاملا real-time رندر میشوند. ماشین، محیط و منابع نوری همه منعکس شدند، در حالی که انعکاس وضوح و شفافیت تصویر وابسته به خواص مواد اطراف محیط بازی است.
  • FH2-1
    اشیاه موجود در محیط بازی با کمک افکت blur کمک میکند سرعت ۳۰ فریم بازی سرعتر از حد واقعی خود نشان داده شود. این مورد
  • FH2-7
    در تمام تصاویر بازی شاهد Draw distances فوق العاده ای هستیم که تا دور دست ها تمامی اشیاء بازی برایمان قابل تشخیص و قابل مشاهده است.
  • FH2-6
    به نظر میرسد موادموجود در بازی با خواص فیزیکی از لحاظ جسمی درست رندر میشوند. پس این مورد را با در نظر گرفتن منابع نوری اطراف، آب و هوا و شرایط جوی موجود در بازی ببینید.
  • FH2-2
    بافت های Forza Horizon 2 عالی طراحی شدند. با این سطح تکنیک anisotropic آنها کم است. این مورد در افکت blur و سطح جزئیات اطراف زمین بازی به خوبی مشاهده میشود.
  • FH2-5
    تمام منابع نوری real-time هستند. نورهای راه با ذرات موجود در جو و بر اساس زمان واکنش نشان میدهند تا شرایط نوری شبیه سازی شود. چیزی که از آن به عنوان Rayleigh Scattering یا پراکندگی ریلی یاد میشود.
  • FH2-4
    قطرات باران در کل بازی شبیه سازی شدند و پس از برخورد به شیشه اتومبیل خم میشوند.
  • FH2-8
    Depth of field یا عمق میدان دید برای برجسته نشان دادن اتومبیل ها استفاده شده است. همچنین از این تکنیک برای شبیه سازی های برخورد دو ماشین هنگام رانندگی هم استفاده میشود.

در تمام تصاویر بازی Forza Horizon 2 شاهد Draw distances فوق العاده ای هستیم که تا دور دست ها تمامی اشیاء بازی برایمان قابل تشخیص و قابل مشاهده است. تمامی انعکاس های بازی به صورت کاملا real-time رندر میشوند. ماشین، محیط و منابع نوری همه منعکس شدند، در حالی که انعکاس وضوح و شفافیت تصویر وابسته به خواص مواد اطراف محیط بازی است. قطرات باران در کل بازی شبیه سازی شدند و پس از برخورد به شیشه اتومبیل خم میشوند. ریزه کاری های تکنیکی بازی بسیار زیاد است که روی هر تصویر توضیح دادیم. در صورتی که اسلایدر را بد میبینید صفحه را با CTRL+F5 رفرش کنید تا درست شود.

اما بی دقتی تیم سازنده باعث شده است تا ما شاهد یک نوع اشباع بیش از حد باشیم (over-saturated)؛ در Forza Horizon 2 باشیم. همانند: رنگ های برجسته، درخشندگی بیش از حد و ویژگی جدید بصری این روزها که شاید با بازی بتلفیلد معرفی شد یعنی lens flare. حتی ماشین ها هم زیر نور خورشید درخشندگی غیر طبیعی دارند. وضعیت تابش نور در طول روز باعث می شود تا ما شاهد ایجاد سایه بر روی ماشین ها باشیم در حالی که مناظر دیگر هیچ سایه ای ندارند(در نوع خود این موضوع عجیب است). ۱/۴ از هر بازتاب نور به صورت real-time در بازی رندر شده است. همانطور که گفته شد همه محیط نسبت به نور عکس العمل دارند و این عکس العمل بسته به جزییا و ویژگی آنها دارد.

برای جمع بندی باید گفت ما بسیار از دمو بازی راضی هستیم و بازی سطح بسیار بالایی را به نمایش گذاشت. صرف نظر از نورپردازی عالی بازی و ویژگی open-world آن، Forza Horizon 2 در اکثر مواقع نرخ فریم ثابت ۳۰ فریم بر ثانیه را ارائه می دهد که واقعا خوب است. تنها در مواقعی کندی فریم احساس می شود که با سرعت بالا بخواهید دور بزنید یا چرخش داشته باشید. در آخر هم باز باید شاره کنیم به زودی مقاله تکمیلی وکامل از نسخه اصلی بازی منتشر خواهد شد.

منبع eurogamer
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...

نوشته شده در تحلیل فنی

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی مانیتور Samsung CFG70 27-Inch gaming

بررسی مانیتور Samsung CFG70 27-Inch gaming

تاريخ بررسي: ۲۶ آبان, ۹۶
بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

۱۹ مرداد, ۹۶

9.0

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

۶ مرداد, ۹۶

9.6

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

۲۶ تیر, ۹۶

9.8

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

۲۳ اردیبهشت, ۹۶

9.2

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
در کنار Xbox One X؛ داستان ساخت کنسول مایکروسافت

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است