بررسی مانیتور گیمینگ Philips 288P6LJEB

بازیبازانی که بازی کردن را در دهه ۱۹۹۰ میلادی (یا ۱۳۶۸ شمسی) شروع کردند حتماً اسم اولین نسخه از سری بازی های معروف به Doom را شنیده اند. عنوانی با راهروهای تاریک و هیولاهای پیکسلی با فناوری گرافیکی اولیه! با کمی اختلاف هم میتوانیم به عنوان به یاد ماندنی و البته پرطرفدار Duke Nukem اشاره کنیم و حتی از Unreal Tournament اسم ببریم! اما؛ امروزه صنعت بازی پیشرفت زیادی کرده و حالا بازی هایی عرضه میشوند که ما را شگفت زده میکنند!

این واقعیت که کاراکترهای مجازی درون بازی ها، امروزه میتوانند حرف بزنند؛ دهانشان را باز و بسته کنند و یا حتی لباس هایشان بر اثر شرایط آب و هوایی و فیزیکی تکان میخورد، چیزی است که تا سال های پیش حتی فکرش هم خنده دار به نظر میرسید! اما این فقط یک جنبه ماجرا است که به لطف افزایش قدرت پردازشی کارت های گرافیکی روی داده و جنبه دیگرش هم نمایشگرهایی است که باید این همه پردازش را به تصویر بکشند. امروزه؛ اجرای اولین نسخه از بازی Doom روی مانیتورهای ۴K هیچ جذابیتی ندارد و تنها موجب سردرد بیش از حد بیننده میشود!

این بدین معناست استفاده از یک مانیتور خوب میتواند آرامش خاطر خاصی را برای چشم بازیباز فراهم کند. اگر قصد دارید مانیتور خوبی برای بازی انتخاب کنید؛ بهتر است ما را تا آخر این مطلب همراهی کنید تا شما را با یکی از بهترین مانیتورهای ۴K بازار آشنا کنیم. بسیاری از مردم به اشتباه فکر میکنند انتخاب های خوب کمی برای خرید دارند و در واقع دستشان بسته است! برای انتخاب یک مانیتور گیمینگ خوب باید اندازه دو گوشه بالا (راست) و پایین (چپ) مانیتور دقت کنید تا بتوانید مانیتور مناسبی بر مبنای اینچ انتخاب کنید.

اولین-نسخه-از-بازی-Doom

اکثرا مانیتورهای امروزی از ابعاد ۳۲ تا ۳۵ اینچی استفاده میکنند که این مورد دارای دو اشکال عمده است: اول؛ نیاز به فضای بزرگ و مناسبی برای قرار گرفتن روی میز دارند و دوم؛ مشاهده کامل تصاویر پس زمینه با توجه به میدان دید انسان (از فاصله نزدیک به مانیتور) به زمان بیشتری به نسبت مانیتورهای کوچکتر نیاز دارد. بدین معنا که در زمان استفاده از مانیتورهایی با این ابعاد؛ چشم انسان حدود ۲۰ درصد اطلاعات حاشیه نمایشگر را از دست میدهد. حتی بیشتر؛ چون همه بازی ها برای چنین مقدار رزولوشن صفحه عریضی «Ultra Wide» بهینه نیستند.

البته میشود به نوارهای سیاه و سفید کناره های تصویر اندکی از این مشکل را حل کرد که البته خیلی هم جالب توجه نخواهد شد. بنابراین؛ بهترین انتخاب برای بازیبازان میتواند مانیتوری با ابعاد ۲۷-۲۸ اینچ باشد. مورد قابل توجه بعدی رزولوشن یا همان تعداد پیکسل های عمودی و افقی قابل پشتیبانی در یک مانیتور به صورت عمودی و افقی است. اگر نمایشگر شما از رزولوشن ۴K (معادل ۳۸۴۰x2160 پیکسل) با نسبت ابعاد تصویر ۱۶:۹ (به صورت مستطیلی) پشتیبانی میکند، مسلماً برنده اید. استفاده از چنین مانیتوری هزینه زیادی به شما تحمیل میکند و صد البته کیفیت بسیار بهتری به نسبت Ultra HD را برایتان فراهم میکند.

به علاوه؛ میتوانید از فناوری های ترسیم تصویر بهتری هم بهره مند شوید که به عنوان نمونه میتوان به فناوری ترسیم تصویر SmartImage UltraClear در مانیتور فیلیپس «Philips» اشاره کرد. همچنین زمان پاسخگویی به تصویر «Response Time»؛ کنتراست تصویر «Contrast Ratio»؛ سیستم تولید مجدد رنگ «Color Reproduction» و زاویه دید «Viewing Angles» نیز از دیگر فناوری های جدید موجود در ترسیم تصاویر هستند که به ماتریس های صفحه نمایش نمایشگر شما وابسته اند.

بررسی مانیتور گیمینگ Philips 288P6LJEB

برای مثال؛ مانیتور Philips 288P6LJEB از ماتریس هایی با پنل سنتی TN استفاده میکند که به فناوری SmartResponse تجهیز شده اند که میتواند زمان پاسخگویی ۱ میلی ثانیه ای را برای بیننده فراهم کند! این مورد در کنار کنتراست تصویر استاتیک ۱۰۰۰: ۱ میتواند بیش از ۱ میلیارد تصویر رنگ غیر تکراری را با زاویه دید گسترده ۱۷۰ درجه افقی و ۱۶۰ درجه عمودی فراهم کند. این یعنی مانیتور Philips 288P6LJEB میتواند در زمره بهترین مانیتورهای گیمینگ قرار بگیرد.

کنتراست به معنای نسبت مابین تاریک ترین بخش های سیاه و روشن ترین بخش های سفید یک تصویر است. نسبت کنتراست ۳۰۰.۱ به این معناست که سطح روشنایی یا درخشش نواحی سفید در یک تصویر ۳۰۰ برابر بیشتر از نواحی سیاه آن است. البته در تلویزیون ها و مانیتورهای جدید از نسبت کنتراست جدیدی به نام G2G استفاده میشود که بیشتر در مانیتورهای امروزی شاهدش هستیم. در واقع هر چه قدر نسبت کنتراست تصویر بیشتر باشد، تفاوت بین نواحی سفید و تریه ترین نواحی سیاه قابل تولید توسط نمایشگر بیشتر خواهد بود.

این معیار یکی از نکات مهم انتخاب مانیتور است و هر چه قدر تفاوت این دو میزان بیشتر باشد با تصاویر با کیفیت تر و رنگ های دلپذیر تر و زنده تری مواجه خواهیم شد. نسبت کنتراست استاتیک همانطور که از نامش پیداست ثابت است و مهمترین از نسبت کنتراست داینامیک به شمار میرود. این عدد نمیتواند تبلیغاتی باشد و معمولا نشان دهنده کیفیت واقعی نمایشگر است. در این روش از استاندارد (ANSI) برای اندازه گیری نسبت کنتراست استاتیک استفاده میشود.

کنتراست

در این حالت یک الگوی شطرنجی متشکل از ۱۶ مستطیل سیاه و سفید  (تصویر بالا) روی صفحه نمایشگر به نمایش در می آید تا نسبت کنتراست دقیق و واقعی، از حاصل تقسیم خروجی نورمستطیل های سفید بر متوسط خروجی نور مستطیل های سیاه بدست آید. آزمایش های داینامیک همیشه نتایج بالاتری به نسبت آزمایش های دقیق ANSI ارائه میکنند و جالب اینجاست که تولیدکنندگان نیز برای فریب مشتریان عام خود روی نسبت کنتراست داینامیک مانور میدهند و آن را دلیل بر بهتر بودن محصول خود به نسبت محصول رقیب میدانند.

بنابراین یادتان باشد معیار انتخاب نمایشگر خود را کنتراست داینامیک نگذارید و حتما به کنتراست استاتیک نمایشگر توجه کنید. اما چشم انسان شرایط ویژه ای برای تشخیص کنتراست صفحه دارد. چشم انسان در هر لحظه میتواند نسبت کنتراستی با دامنه ۴۰۰:۱ تا ۱۰.۰۰۰:۱ را درک کند و رقمی بیش از این مقدار برای چشم قابل تشخیص نیست و حالتی تبلیغاتی دارد. با این حال عنبیه چشم انسان کاملا داینامیک است. بدین معنا که اگر بیش از ۳۰ دقیقه در شرایط نوری پایدار باقی بماند میتواند کنتراست های بالاتر از مقدار فوق را هم تشخیص دهد.

این مقدار در منابع مختلف رقمی بین ۱.۰۰۰.۰۰۰:۱ (یک میلیون به یک) و ۱۰.۰۰۰.۰۰۰:۱ (ده میلیون به یک) هم اعلام شده است. در مورد چشم نیز مقاله فنی جالبی با عنوان «مقایسه کیفیت چشم انسان و دوربین» را منتشر کردیم که پیشنهاد میکنیم سری به آن بزنید! بههر حال؛ این مشخصات موجب میشود که با نرخ نوسازی «Refresh Rate» بهتری طرف شویم که میتواند در نتیجه نهایی فریم ریت هم موثر باشد. در واقع نرخ نوسازی «Refresh Rate» مسئول نمایش نرخ معینی از فریم ها در هر ثانیه است و مانیتور Philips 288P6LJEB هم با نرخ ۶۰ هرتزی خودش میتواند به خوبی از استاندارد ۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی کند.

جلو-و-پشت-مانیتور-Philips-288P6LJEB

با این حال و با تغییراتی که در مانیتور Philips 288P6LJEB ایجاد شده، شاهد رقم اندکی کمی بیش از دو برابر استاندارد ۶۰ فریم بر ثانیه هستیم. در واقع Philips 288P6LJEB در حال حاضر میتواند ۱۴۴ هرتز و ۱۵۰ فریم بر ثانیه را به خوبی پشتیبانی کند که این مقدار برای پشتیبانی از هر نوع بازی و فیلمی مناسب است. در کنار این موارد هم بهتر است نگاهی به ارگونومیک «Ergonomics» نمایشگر داشته باشیم. Philips 288P6LJEB از تنظیمات گسترده ای برای راحتی کاربر در ساعات بازی طولانی استفاده میکند تا کاربر بتواند مانیتور را به هر جهتی که دوست دارد بچرخاند و در حالت های خاص تنظیمش کند.

قابلیت تنظیم دقیق ارتفاع و شیب مانیتور و همچنین تنظیمات گسترده صفحه نمایش میتواند باعث کاهش خستگی فیزیکی و کاهش ناراحتی بازیباز در طول بازی شود. افزایش ارتفاع صحیح مانیتور میتواند موجب کاهش خستگی چشم شما در دراز مدت شود و در همین زمینه هم سازنده مانیتور با استفاده از فناوری هایی مثل Flicker Free و SoftBlue و به کمک این دسته از بازیبازانی آمده که ساعات زیادی را صرف تماشای مانیتور میکنند. قابلیت هایی که با کاهش سوسو زدن نمایشگر و همچنین کاهش تاثیرات منفی طیف آبی منعکس شده از نور LED میتواند برای بینایی چشم افراد مختلف مفید باشد.

البته انتخاب مانیتور Philips 288P6LJEB تنها یک مشاوره از سوی ماست و به معنای بهترین بودن نیست. اما به شما اطمینان میدهیم مانیتور گیمینگ Philips 288P6LJEB یکی از بهترین های بازار است و با خریدش چیزی را از دست نمیدهید.

منبع gamegpu
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...
  1. دانته says:

    درود
    اگر براتون ممکن هست بررسی مانیتور فوق العاده زیبای BENQ EW2750ZL که جدیدا وارد بازارهای داخلی هم شده قرار بدید
    ممنون

    • حسین
      حسین says:

      سلام؛ اگر فرصتی شد و این مانیتور از نظر فنی ارزش بررسی داشت حتماً بررسی میشه

    • دانته says:

      سپاس
      خب قطعا این مانیتور در رده مانیتور های گران قیمت با کارایی بالا قرار نمیگیره اگر منظور شما از ارزش فنی این باشه
      چون قیمت کمتر از یک میلیون تومان داره و به عنوان یک مانیتور همه کاره میتونه مورد استفاده کاربرها قرار بگیره و سایت pcmonitors هم اونو در لیست مانیتورهای پیشنهادیش که مرتب اپدیتش میکنه قرار داده و اکثر کاربر ها هم نهایتا همین مقدار هزینه رو میتونن بابت مانیتور بپردازند و تو این رنج قیمتی هم گزینه های زیادی هست و ممکن باعث سر در گمی بشه گفتم شاید ارزش بررسی رو داشته باشه
      به هر حال ممنون از شما که هم نظر منو منعکس کردید و هم پاسخ دادید

    • حسین
      حسین says:

      خواهش میکنم دوست عزیز؛ منظورم از ارزش فنی این بود که باید ببینم ویژگی های گیمینگ مناسبی داره یا خیر!؟ تا جایی که من دیدم ویژگی های فنی زیادی داره، اما یه مانیتور گیمینگ محسوب نمیشه و بدترین نکته گیمینگش زمان پاسخ گویی به تصور ۴ میلی ثانیه اونه! اما در اسرع وقت؛ سعی میکنم بررسی این مانیتور حاضر بشه! راستش به نظرم ویژگی های جذابی داره 🙂

    • دانته says:

      سپاس گذارم از شما
      به هر حال تو این رده قیمتی بالاخره یه سری قابلیتها قربانی میشه
      اگر کسی کنتراست فوق العاده بالا، رنگهای با کیفیت ،مشکی عمیق، زاویه دید خوب بخواد باید بییاد سراغ پنلهای ips و va از اونطرف هم کسی زمان پاسخ گویی بخواد باید بره سراغ tn
      حداقل این پنلهای va یک قدم جلو گذاشتن و نسبت به ips ها ۱ میلی ثانیه زمان تاخیر رو کاهش دادن
      الانم که مانیتور های گیمینگ پنل ips و va اومدن با همین حدود زمان پاسخ گویی۴ms gtg و مثل مدل های حرفه ایی samsung c27f390 یا benq xr3501
      یکی از دوستان ما مانیتور benq rl2755hm داره زمان پاسخ گوییش ۱میلی هست اما کیفیت رنگها افتضاح به تمام معنا رنگها عمق ندارن زاویه دید تو دیوارِ اصلا فیلم دیدن توش لذت نداره
      به نظرم به عنوان یه مانیتور همه کاره حالا برای کسی که گیمر فوق حرفه ایی نیست و نمیخواد بازیهای سرعتی انلاین بازی کنه بد نیست

    • حسین
      حسین says:

      بله میتونه مانیتور خوبی باشه؛ ما سعیمون رو میکنیم بررسی این مانیتور و بفرستیم روی سایت.

      ممنونم از شما

حسین

زندگی نامه

نوشته شده در بررسی سخت افزار,تلویزیون/مانیتور

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی کارت گرافیک MSI GTX 1050 Ti Gaming X 4 GB

بررسی کارت گرافیک MSI GTX 1050 Ti Gaming X 4 GB

تاريخ بررسي: ۱۲ بهمن, ۹۵
بررسی کارت گرافیک Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4 GB

بررسی کارت گرافیک Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4 GB

۱۴ دی, ۹۵

9.0

بررسی کارت گرافیک MSI RX 480 Gaming X 8 GB

بررسی کارت گرافیک MSI RX 480 Gaming X 8 GB

۹ دی, ۹۵

9.4

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

۱۶ آذر, ۹۵

9.0

بررسی مانیتور AOC Agon AG271QG

بررسی مانیتور AOC Agon AG271QG

۵ آذر, ۹۵

9.4

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
کنسول بازی انویدیا شیلد (Nvidia SHIELD)

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است