Unreal-Engine-4

اپیک گیمز (Epic Games) یکی از استدیوهای معروف بازی سازی است تا سال ۱۹۹۹ اپیک مگاگیمز (Epic MegaGames) شناخته میشد. شرکت توسعه دهنده ای که مقر اصلیش کرای، واقع در کارولینای شمالی است. این شرکت کارش را از سال ۱۹۹۱ در راکویل، مریلند شروع کرد و از بنیان گذارانش میتوان از تیم سوئینی، استیو پولج و … نام برد.

عمده شهرت این شرکت به خاطر تولید و پایه گذاری موتور بازی‌سازی آنریل (Unreal Engine) است که دو سری مشهور آنریل تورنومنت (Unreal Tournamen) و چرخ دنده های جنگ (Gears Of War) را میتواند از مهمترین تولیدات مبتنی بر این موتور دانست. نت زمان نگارش این مقاله، موتور بازی‌سازی آنریل به نسخه چهارمش رسیده و سایه سنگین رقیب بسیار قدرتمندی همچون کرای انجین (Cry Engine) را در کنار خود حس میکند.

ما در این بررسی قصد داریم نگاهی گذرا و کلی به قابلیت های این موتور قدرتمند بیندازیم و زوایای آن را با هم بررسی کنیم. قبلا در بخش ویدئوی سایت تریلرهای مختلفی از این موتور منتشر کردیم که میتوانید با جستجو در این بخش آنها را مشاهده کنید. همچنین لیست برخی از بهترین تریلر های تکنیکی مربوط به آنریل انجین ۴ را در آخر این بررسی میتوانید ببینید. آنریل انجین ۴ را در سه صفحه بررسی کردیم که امیدواریم خوشتان بیاید.

نکاه نزدیک به (Unreal Engine 4) آنریل آنجین ۴

اولین نسخه Unreal Engine در سال ۱۹۹۶ عرضه شد و نسخه دوم در سال ۲۰۰۱ و سپس بهترین نسخه این موتور بازی سازی یعنی Unreal Engine 3 همزمان با کنسول های نسل هفتمی X360,PS4 عرضه شد. Unreal Engine 4 یک موتور چند سکویی برای پلتفرم های مختلفی همچون X360 , Xbox One , PS3 , PS4، کنسول های نینتندو، ونیدوز ۷ تا ۸.۱ و لینکوس است و تا زمان حال بازی های بسیار شاخص و بزرگی از جمله سری Gears Of War توسط این موتور ساخته و عرضه شده است.

زبان پایه موتور اپیک مبتنی بر رابط سی++, سی‌شارپ است و از زبان های سایه زنی بسیار قدرتمندی همچون UnrealScript, GLSL و HLSL هم پشتیبانی میکند. به علاوه اینکه تمامی دستورات کودا (CUDA) به صورت کامل در این موتور پشتیبانی میشوند. کودا (CUDA) پردازش موازی دستورات به صورت همزمان بر روی چند پردازنده به منظور دستیابی به سرعت بیشتر است که در کنسول های بازی بسیار رایج است و استفاده گسترده ای دارد.

کودا (CUDA) مخفف (عبارت انگلیسی Compute Unified Device Architecture) و یک مدل برنامه نویسی بسیار پیشرفته ای است که توسط انویدیا به وجود آمده و فقط در کارت های همین کمپانی پشتیبانی میشود. کودا به توسعه‌دهندگان امکان دسترسی مستقیم به حافظه و مجموعه دستورالعمل در واحد پردازش گرافیکی را می‌دهد.

Unreal Engine 4

تا به حال با این موتور بازی های موفقی در سبک های مختلف از جمله سبک مخفی کاری، سبک MMORPG و همچنین در سبک RPG با این موتور ساخته شده که شامل لیست بلند بالایی میشوند که در این مقاله نمیگنجد. موتور (Unreal Engine 4) آنریل آنجین ۴ اولین بار در E3 2012 و طی یک تریلر تکنیکی معرفی شد. دموی معروف و قدرتمندی که به نام Elemental که قدرت بالای موتور را به خوبی به همه نشان داد.

یکی از مهمترین موارد موجود در این موتور حذف سیستم نورپردازی Time Global Illumination است. همراه با این افکت شاهد حذف افکت دیگری به نام  Bounce off هستیم که وظیفه آن  بازتاب رنگ اجسام بر روی سایر اجسام موجود در محیط است. علاوه بر این میزان سایه زنی نسخه کنسولی در سطح بسیار پایین تری به نسبت PC است که احتمالا طی بهینه سازی های بعدی حل میشود.

اپیک گیمز به جای افکت Real Time Global Illumination حذف شده در این موتور از افکت جدید دیگری به نام Pre-Computed Lighting System (یا سیستم نور پردازی از پیش پردازش شده) استفاده کرده که ترکیبی از Real Time Global Illumination و سیستم پایه نورپردازی Halo 3 است. یعنی همان سیستمی که در Unreal Engine 3 و در بازی Gears Of War مورد استفاده قرا گرفته بود.

تکنیک Real Time Global Illumination

سیستم ماتی مبتنی بر اجسام (Object Base Motion Blur) در Unreal Engine 4 حذف شده و سیستم عمق میدان (Depth of Field) از نو بازسازی شده است. همچنین شاهد پیشرفت های شگرفی در تخریب پذیری مبتنی بر فیزیک هستیم که نمونه آن را در تریلرهای تکینکی قبل از معرفی رسمی Unreal Engine 4 دیده بودیم و ما هم چندین مورد از آن تریلرهای تکنیکی را در بخش ویدئوی سایت برای شما دوستان گذاشته ایم.

سیستم رندرینگ نورپردازی Global illumination، بافت ها و Tessellation نسخه کنسولی به شدت بهینه شده و پیشرفت های بسیاری داشته اند که نمونه تصاویر آنها بارها در سایت های مختلف منتشر شده است. فناوری تسلیشن (Tessellation) برای بهبود سطح کیفی و افزایش زیبایی ظاهری بازی ها ساخته شده است و همچون فناوری HDR از اهمیت بالایی برخوردار است و هردو فناوری موجب پیشرفت های شگرفی در دنیای گرافیک کامپیوتری شدند.

فناوری-Tessellation

به لطف مایکروسافت باید گفت تسلیشن سخت افزاری به مهمترین شاهکار صنعت گرافیک کامپیوتری بدل شده است و در Unreal Engine 4 شاهد استفاده گسترده ازاین تکنیک هستیم. تسلیشن (Tessellation) ساده ترین روش برای قرار دادن یک مثلث جدید با استفاده از تکنیک نقشه جا به جایی (displacement mapping) است. نقشه جا به جایی بافتی است که اطلاعات ارتفاع را ذخیره میکند. زمانی که این مقدار به سطحی اعمال میشود، اجازه میدهد تا رئوس سطح فوق، بر اساس اطلاعات موجود به بالا و پایین جا به جا شوند.

به عنوان مثال، با استفاده از قابلیت نقشه جا به جایی (displacement mapping) طراحان گرافیکی میتوانند یه ورقه از سنگ مرمر را با ساتفاده از تغییر رئوس موجود در زوایای آن کنده کاری کنند. همچنینی یکی دیگر از کاربردهای مهم displacement maps درخواست برای ایجاد چاله، ایجاد دره های عمق با حالت های مختلف، بریدن زمین، ایجاد قله و مواردی از این قبیل است که بارها در بازی های مختلف با آن ها برخورد کرده ایم.

در واقع بزرگترین مزیت Tessellation سخت افزاری در این است که با افزایش فشار کاری کارت گرافیک (GPU) تغییری درنرخ فریم ایجاد نخواهد شد و این هم یکی از بزرگترین و بهینه شده ترین قابلیت های موجود در Unreal Engine 4 است اپیک گیمز درباره آن مطالب مختلفی را منتشر کرده است.

صفحه بندی 1 2 3
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...

نوشته شده در تحلیل فنی

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی مانیتور Samsung CFG70 27-Inch gaming

بررسی مانیتور Samsung CFG70 27-Inch gaming

تاريخ بررسي: ۲۶ آبان, ۹۶
بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

۱۹ مرداد, ۹۶

9.0

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

۶ مرداد, ۹۶

9.6

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

۲۶ تیر, ۹۶

9.8

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

۲۳ اردیبهشت, ۹۶

9.2

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
Watch-Dogs
شاخه: بنچمارک بازی ها

تست و بنچمارک بازی Watch Dogs

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است