آیا The Last of Us 2 در راه است؟!

آخرین اثر استودیوی پرافتخار «ناتی داگ/Naughty Dog»؛ هم تحسین منتقدین و مخاطبانش را برانگیخت و هم تا به الآن موفقیت تجاری فوق العاده ای داشته است. می توان گفت که توسعه ی Uncharted 4: A Thief’s End طولانی ترین و طاقت فرساترین روند توسعه در کارنامه ناتی داگ بوده است. از تغییر کارگردان بگیرید تا تاخیرهای پشت سرهم و انتظارات سر به فلک کشیده طرفداران بازی که خواستار بازی ای انحصاری بودند تا خرید PS4 شان را توجیه کند.

اما ناتی داگ باز هم نشان داد که با وجود تمام مشکلات، بیدی نیست که به این بادها بلرزد. چالش هایی که این استدیو تجربه کرده بدون شک برای پروژه های بعدی اش بسیار آموزنده است. اما این پروژه ی بعدی چیست؟! می دانیم هر کاری که قرار است توسط ناتی داگ شروع شود، پس از DLC داستانی Uncharted 4 اتفاق می افتد. شاید بازگشت به گذشته و جک و دکستر «Jack and Daxter»؛ شاید هم سونی با اکتیویژن به توافق رسیده و کرش بندیکوت «Crash Bandicoot» را به خانه اش باز گرداند.

اما اگر شواهد درست گفته باشند، باید در انتظار ادامه ی اثر فاخر سال ۲۰۱۳ یعنی آخرین ما «The Last of Us» باشیم. مدرک می خواهید! صحبت های کارگردان آن اثر یعنی نیل دراکمن «Neil Druckmann» کافی است. یک ایستراگ هم در قالب پوستری مربوط به بازی در بخش انتهایی Uncharted 4 موجود است. پیش از همه ی این ها هم یکی از صداپیشگان بازی یعنی نولان نورث «Nolan North» معروف هم فیلم برداری کات سین هایی را تایید کرده بود.

پس تقریباً همه چیز برای شروع ساخت بازی The Last of Us 2 مهیاست. اولین کاری که هر بازیسازی می کند، تصمیم گیری بستر داستانی و سناریوی بازی است. اما دست ناتی داگ از آن چیزی که فکر می کنید بازتر است. سه سناریوی زیر، سناریوهایی هستند که ممکن است در The Last of Us 2 شاهدش باشیم. سناریوهایی که میتواند هر بازیباز طرفدار بازی را شگفت زده و کند.

۱- پس از طوفان

داستان بازی اصلی در موقعیتی غیرقابل باور تمام می شود. جوئل به الی در مورد اتفاقاتی که پس از بیهوش شدنش رخ داد و عشق پدری (یا خودخواهی، بسته به دیدگاهتان نسبت به جوئل) مانع تلاش Firefly ها برای نجات جهان با کشتن الی شد، دروغ می گوید و الی با یک OK کار را تمام می کند. حال این که توضیحات جوئل الی را قانع کرده و یا الی خود متوجه کاری که جوئل انجام داده شده است را میتوانیم بزرگترین سوال مخاطبان از بازی بدانیم.

پس اولین سناریوی The Last of Us 2 را میتوانیم جایگزینی کاراکتر الی به جای جوئل در نقش شخصیت اصلی بدانیم. جوئلی که یا بازنشسته شده و یا کشته شده و در این سناریو باید مشخص شود که آیا الی میتواند با وضعیت جوئل کنار بیاید یا خیر؟! چنین سناریویی (در مقابل دیگر سناریوها) هم  میتواند کم ریسک ترین واحتمالاً پر ریسک ترین سناریو باشد. اگر از طرفداران The Last of Us بپرسید بهترین بخش شما کدام بخش بود؛ از بخش زمستان و تجربه ی بازی با الی به عنوان بخش مورد علاقه شان یاد می کنند.

در نتیجه The Last of Us 2 می تواند کاملاً بر روی شخصیت الی متمرکز شود و ماجراهای او را در این دنیای بی رحم دنبال کند. از قضا آن پوستر کذایی Uncharted 4 هم تا حدودی به الی مرتبط است. اما یک مسئله ی اصلی در قالب نیاز نمایشی الی ظاهر می شود. فارغ از سوالات فوق، الی چه انگیزه ای می تواند داشته باشد؟! اصلاً دلیل ادامه ی ماجراهای او چیست؟! شاید Firefly ها به خاطر فاجعه ی بیمارستان به آن ها حمله کنند و جوئل را بکشند و ادامه ی داستان را ببینیم! اما پیدا کردن Firefly ها، بازی را بیش از حد شبیه به بازی اول می کند، هر چند هدف الی با جوئل متفاوت باشد.

آیا The Last of Us 2 در راه است؟!

۲- آنچه گذشت

قرار بود «تِس» شخصیت بد اصلی The Last of Us باشد. درست شنیدید. داستان از این قرار است که قرار بود در فصول ابتدایی بازی برادر تس به طور اتفاقی کشته شود و تس، جوئل و الی را مقصر اصلی اتفاق بداند و به دنبال آن ها به دنبال انتقام باشد. اما به خاطر غیرقابل باور بودن چنین سناریویی از دید نیل دراکمن، داستان تغییر کرد. اما همین نشان می دهد که یکی از جالب ترین شخصیت های بازی اصلی می توانست نقش بزرگتری داشته باشد. حتی تا حدودی اشاره هایی به رابطه با جوئل در بازی داریم.

از طرفی به جز یک ربع ابتدایی بازی و مرگ سارا، اطلاعات چندانی از گذشته ی جوئل نداریم؛ مگر در قالب گفت و گو های اختیاری با الی در مقابل اطلاعات نسبتاً کاملی که از الی می گیریم. همه ی این ها می تواند در قالب سناریوی داستانی The Last of Us 2 بررسی شود: یعنی اتفاقاتی که برای جوئل پیش از نسخه اول و در طی آن بیست سال رخ داد. طبق آن چیزی که از طرف جوئل در گفت و گو ها می شنویم؛ او هر کاری برای زنده ماندن خود و حتی در مقطعی برادرش انجام می دهد و همین تغییر شخصیتی می تواند به شدت جذاب باشد.

از طرفی؛ دیدار با کاراکترهایی که کمتر در بازی اصلی دیدیم و ماجراهایی که با آن ها اتفاق افتاده (مثلاً بدهکاری بیل به جوئل و یا رابطه ی بین تس و جوئل و یا حتی دیدار دوباره با مارلین) به شدت هیجان انگیز است. خود جوئل و تبدیل او به یک بازمانده که در بازی اصلی می بینیم و شناخت بیشتر او نیز می تواند در قالب یک بازی مستقل یا بسته ی الحاقی هم ارائه شود (مثلاً بسته الحاقی «لِفت بیهایند» برای الی). اما دو مشکل بزرگ داریم: اول این که سرنوشت برخی شخصیت ها قابل پیش بینی است و شاید از آن تنشی که به واسطه ی دنیای بازی ایجاد می شود، کاسته شود.

آیا The Last of Us 2 در راه است؟!

مشکل دوم در یک کلمه خلاصه می شود: «الی». اگر برای The Last of Us جوئل را به مغز تشبیه کنیم، الی قلب آن است و بدون قلب، بدن از کار می افتد و شاید بدون الی (و یا حتی جوئل در سناریوی اول) بازی به موفقیت نرسد. شاید ترکیب دو سناریوی پیشین، بهترین نتیجه ی ممکن برای شروع The Last of Us 2 باشد. شاید هم یک راه دیگر …

۳- یک دنیای جدید

یکی از بهترین داستان های The Last of Us در قالب نوشته هایی توسط ایشماییل (Ish) نوشته شده است. همین نشان می دهد که دنیای خلق شده توسط ناتی داگ پتانسیل بیشتری از محصور بین جوئل و الی دارد. ایده دنیای آخرالزمانی جدید نیست، اما پیاده سازی سازنده در قالب داستان گویی محیطی (نوشته ها و یا اشیاء به جا مانده از دیگر بازماندگان، اتفاقات رخ داده و …) به ظرافت انجام داده شده و در شرایطی که بسیاری از بازی هایی که همچین سیستمی داشته اند، از چنین قالب داستان گویی موفقی استفاده نمیکردند.

پس دنیایی که در دستان ناتی داگ وجود دارد می تواند فراتر برود و داستان The Last of Us 2 را نه تنها به شخصیت های دیگر محول کند، بلکه مکان های دیگری را (حتی خارج از آمریکا) در نظر بگیرد. سناریوی سوم و ریسکی ترین سناریوی ممکن میتواند «داستان جدید با شخصیت های جدید» باشد. قبل از این که با عصبانیت این سناریو را رد کنید، به احتمالات چنین سناریویی توجه کنید. مثلاً یک زن و شوهر که به دنبال زنده ماندن هستند و یا یک زندانی فراری که می خواهد گذشته اش را فراموش کند؛ یا داستان یکی از اعضای Firefly که از فاجعه ی بیمارستان جان سالم به در برده است!

آیا The Last of Us 2 در راه است؟!

احتمالات مختلف موجود در این حالت سر به فلک می کشد و ناتی داگ با هر ایده ای می تواند بدون محدود کردن و یا خراب کردن شخصیت هایی که دوستشان داشتیم ( هر چقدر که غیرممکن باشد باز هم چنین اتفاقی ممکن است بیفتد!) داستان را گسترش دهد. اما چنین راهی نه تنها ریسکی است، بلکه ممکن است به موجب نا امید شدن تعداد قابل توجهی از طرفدارانش شود. اما ناتی داگ ثابت کرده که به هر چیزی دست می زند طلا می شود. معرفی سم دریک به عنوان شخصیتی جدید و اضافه کردن او به آن شخصیت های محبوب قدیمی (النا، سالی و …) فارغ از نگرانی های پیش از انتشار Uncharted 4: A Thief’s End در نهایت جواب مثبتی داد.

پس احتمال رخ دادن چنین سناریویی در عنوان احتمالی The Last of Us 2 کم نیست. فارغ از تمام این بحث ها؛ The Last of Us 2 بی شک به مانند نسخه پیشین می تواند یکی از بزرگ ترین بازی های تاریخ صنعت بازی باشد. ناتی داگ نشان داده که با هر بازی بزرگتر و بهتر می شود. پختگی آن ها در Uncharted 4 کاملاً مشخص است و همین تکامل تدریجی استودیو، به شدت من را به عنوان یک طرفدار قدیمی هیجان زده می کند. هر بازی ناتی داگ چندین قدم فراتر از آثار هم سبک خود عمل می کند و همین مورد باعث شده تا انتظارات از عنوان بعدی این استدیو از همین الان سر به فلک بکشد.

منبع pardisgame
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...

نوشته شده در بازی ها,مقالات بازی

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی مانیتور Samsung CFG70 27-Inch gaming

بررسی مانیتور Samsung CFG70 27-Inch gaming

تاريخ بررسي: ۲۶ آبان, ۹۶
بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

۱۹ مرداد, ۹۶

9.0

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

۶ مرداد, ۹۶

9.6

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

۲۶ تیر, ۹۶

9.8

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

۲۳ اردیبهشت, ۹۶

9.2

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
Anno 2205
شاخه: بنچمارک بازی ها

بنچمارک بازی Anno 2205

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است